حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

واکسن کرونا در راه است؛ پایان کابوس ویروس کرونا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – به استناد اخبار جدید، ایالات متحده آمریکا و چین در پی تولید اولین واکسن کرونا هستند که تا احتمالا تا چند ماه آینده روانه بازار می شود.

به استناد اخبار جدید، شرکتی به نام Moderna Inc. موفق به تولید نوعی واکسن کرونا شده و قصد دارند آزمایش های بیشتری روی آن انجام دهند. گفته می شود این کمپانی که در ماساچوست واقع شده، اولین نمونه های واکسن کرونا را تولید کرده و به موسسه ملی آلرژی و بیماری ‌های واگیردار ایالات متحده آمریکا در مریلند فرستاده اند تا آزمایش هایی روی آن انجام شود.

واکسن کرونا چه زمانی وارد بازار می شود؟

اولین آزمایش ها برای سنجش میزان کارآمدی این دارو قرار است روی 20 تا 25 داوطلب سالم انجام شود (آغاز جنگ بیولوژیکی بین چین و آمریکا با انتشار عمدی ویروس کرونا). گفته شده انجام این آزمایش ها از اواخر آوریل شروع شده و نتایج آن ها نیز در ماه ژوئیه یا اوت آشکار می شود. علت اهمیت این آزمایش ها در آن است که Moderna زمان و انرژی زیادی برای تولید این واکسن صرف کرده است. متخصصین ادعا کرده اند که ورود به فاز یک این آزمایش ها طی سه ماه بدون تردید بسیار سریع انجام شده است.

با همه این ها، گفته شده که ممکن است این واکسن تا سال آینده آماده نشود، حتی اگر آزمایش های آن با موفقیت انجام شود. متخصصین افزودند که ویروس کرونا ممکن است با هوای گرم تا حدی کنترل شود، اما در فصل های سرد با آنفولانزا بازگردد. بنابراین تولید واکسن می تواند برای سال آینده نیز مفید باشد.

در سراسر جهان تاکنون 79572 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 2630 نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند (کابوسی به نام کرونا؛ کرونا در ایران چقدر خطرناک است؟). گفته شده در چین تعداد افراد جدیدی که به این ویروس مبتلا می شوند در حال کاهش است، اما این آمار در کره جنوبی و ایتالیا افزایشی ناگهانی داشته است و جامعه جهانی نگران پخش شدن این ویروس در کشورهای دیگر است (آمار ضد و نقیض از شیوع کرونا در ایران). تاکنون دست کم 833 نفر در کره جنوبی و 229 نفر در ایتالیا به کرونا مبتلا شده اند.

علاوه بر این ها، سفیر چین در روسیه اعلام کرده که کشور چین واکنسی برای درمان کرونا تولید کرده که قرار است با نام COVID-19 ارائه شود (ویروس کرونا چیست به همراه راه های مقابله با آن).

چینی ها ادعا کرده اند که این واکسن آزمایش های اولیه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. با این همه، هنوز باید آزمایش هایی روی آن انجام شود. متخصصان علم و تکنولوژی چین اعلام کرده اند که اولین نمونه های این واکسن کرونا برای آزمایش های کلینیکی اواخر آوریل آماده می شود. آن ها همچنین اعلام کرده اند که شرکت هایی که فعالیت خود را از سر گرفته اند باید از تهویه مناسب اطمینان حاصل کرده و فاصله ایمنی را در بین کارمندان خود حفظ کنند.

منبع dailysabah benzinga

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع