ایران ادز و دیده تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ایران‌ادز، رسانه‌ی تخصصی صنعت تبلیغات ایران، با امضای تفاهم‌نامه‌‌ای با پلتفرم دیده در نظر دارد در حوزه‌ی توسعه‌ی ابزارهای هوشمند با این پلتفرم همکاری کند. 

پلتفرم ایران‌ادز که تا‌به‌حال بیشتر به‌عنوان رسانه‌ی تخصصی صنعت تبلیغات ایران شناخته می‌شد، به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ی مهمی برای همکاری راهبردی با پلتفرم دیده امضا کرده‌ است که تخصص و حوزه‌ی فعالیتش توسعه‌ی ابزارهای هوشمند برای پایش و برنامه‌ریزی رسانه‌ای است. این تفاهم‌نامه با نیت استفاده از ظرفیت‌های متقابل و دانش و تجربه‌ی طرفین و هم‌افزایی توان اجرایی و تخصصی دو مجموعه امضا شده است. هدف از امضای این تفاهم‌نامه تعریف پروژه‌های مشترک و همکاری راهبردی در گردآوری و پردازش داده و تحلیل‌های کیفی و فنی و تولید گزارش‌های تخصصی روندها و رویکردهای ارتباطی است تا از این طریق امکان خلق ارزش‌های عملکردی مشترک برای دو مجموعه و البته صنعت تبلیغات ایران فراهم شود. 

از دیگر موارد مهم درباره‌ی این تفاهم‌نامه، همکاری مجموعه‌ی دیده در توسعه‌ی ابزارهای انتخاب و داوری برای جایزه‌ی «بهترین آگهی‌های ایران‌ادز» (IA Awards) است که مدتی‌ است ایران‌ادز به‌صورت دوره‌ای و با هدف تحسین و تشویق آثار ارزشمندی برگزار می‌کند که در عرصه‌ی تبلیغات کشور ارائه می‌شوند. این جایزه که تاکنون سه دوره‌ی آن برگزار شده، تنها رویدادی از این دست است که بر تقدیر از عوامل اجرایی و افراد مهم در خلق این آثار و آگهی‌ها متمرکز است و فارغ از نگاه شرکتی و سازمانی، به هم‌قطاران صنعت تبلیغات و ارتباطات بازاریابی می‌پردازد.  این رویداد به پشتوانه‌ی هم‌افزایی دیده و ایران‌ادز، از دور چهارم با تغییر مهمی روبه‌رو خواهد شد و آن شیوه‌ی انتخاب و داوری آثار و آگهی‌ها است که مبتنی‌بر طراحی مشترک است و به‌لطف مجموعه‌ی دیده و ابزار آنلاین و هوشمندی میسر می‌شود که به‌صورت اختصاصی برای این کار توسعه‌ خواهند داد.

سعید غفاری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان راهکارهای خلاق بیز، شرکت مادر و توسعه‌دهنده ابزار دیده، درباره‌ی این موضوع گفت:

امیدوارم امضای این تفاهم‌نامه شروع مناسبی برای نزدیکی بیشتر اهالی صنف تبلیغات به‌هم باشد. البته ما شرکت‌ها و مجموعه‌هایی داریم که با‌هم همکاری می‌کنند؛ اما واقعیت این است شرکت‌ها اغلب به‌دلیل بهره‌ها و انگیزه‌های مالی در مواردی چون خرید رسانه با یکدیگر همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک می‌کنند و به‌شکل مستقیم ذی‌نفع هستند. درحالی‌که کسب‌‌وکارهای فعال در صنعت تبلیغات می‌توانند فارغ از انگیزه‌های تجاری هر سازمان با نزدیک‌شدن به یکدیگر، اهداف و ارزش‌ها و منافع مشترک جدیدی تعریف و باهم همکاری کنند. امیدوارم شرکت‌های کوچک‌تر با همدیگر همکاری کنند تا نگرشی تازه در بازار آغاز شود.

درادامه ماکان مهرپویا، مدیر ایران‌ادز، نیز گفت:

این اتفاق کم‌سابقه‌ای در بازار تبلیغات ایران است که پلتفرم رسانه‌ای و آموزشی با پلتفرم فناوری و نوآوری پیوند می‌خورد. این بسیار ارزشمند است که شرکت‌ها به‌جای تعریف منافع مالی مشترک، منافع حرفه‌ای مشترک تعریف و امکانی برای رشد کل صنعت خلق کنند. امیدوارم این شروع مناسبی باشد برای نزدیک‌ترشدن شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش‌های مختلف صنعت تبلیغات.

سرویس «دیده مان» سایت دیده با جمع‌آوری دقیق و به‌روز اطلاعات آگهی‌های تبلیغاتی، ابزاری‌ است که به‌کمک آن تهیه‌ی گزارش‌هایی کمّی از وضعیت تبلیغات کشور ممکن شده است. این مجموعه یکی از پایگاه‌های داده‌ی غنی آگهی‌های محیطی و تلویزیونی ایران را دراختیار دارد که برپایه‌ی شیوه‌ای نوآورانه و مبتنی‌بر هوش مصنوعی توسعه یافته است و عمل می‌کند. آژانس‌ها و صاحبان آگهی ازطریق این گزارش‌ها می‌توانند علاوه‌بر پایش آگهی‌های خود و اطلاعات کسب‌شده از وضعیت کمّی تبلیغات و رسانه‌ای صنف خود، در تحلیل عملکرد تبلیغاتی و رسانه‌ای رقبا و بودجه‌ها و گرایش‌های تازه‌ی محتوایی نیز داده‌های ارزشمندی دراختیار داشته باشند.  

ایران‌ادز هم به‌عنوان پلتفرم تخصصی صنعت تبلیغات اکنون و در آستانه‌ی پنجمین سال فعالیتش، گسترش دامنه‌ی عملکرد خود را فراتر از حوزه‌ی رسانه و در ابعاد گوناگونی آغاز کرده است که به‌زودی، آن‌ها رونمایی خواهد شد. امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری راهبردی با سایت دیده یکی از گام‌هایی‌ است که ایران‎ادز با تعهد به الهام و آگاهی و رشد، رو به آینده‌ برمی‌دارد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع