گوگل: مرورگر مایکروسافت Edge امن نیست

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت مایکروسافت اخیراً پایه اصلی مرورگر اج را به کد متن باز کرومیوم تغییر داده است اما ظاهراً گوگل اعتقاد دارد که این مرورگر از امنیت کافی برخوردار نیست.

بر اساس گزارش WindowsLatest، غول اینترنتی دنیا به تازگی به کاربرانی که با استفاده از مرورگر اج تلاش می‌کنند تا افزونه‌های کروم را نصب کنند هشدار داده و می‌گوید مرورگر کروم از امنیت بیشتری برخوردار است. این پیام خطا زمانی نمایان می‌شود که کاربر سعی دارد با استفاده از مرورگر اج URL مشخصی را باز کند.

این موضوع کمی تعجب‌برانگیز و البته نگران‌کننده است چراکه گوگل سعی دارد با ایجاد پرسش‌هایی در ذهن کاربر او را نسبت به استفاده از مرورگر رقیب اصلی خود دچار تردید سازد. نکته مهم دیگر این است که گوگل هنوز در خصوص چرایی و چگونگی ناامن بودن مرورگر اج هیچ صحبتی نکرده است و مشخص نیست بر پایه چه ادعایی آن را فاقد امنیت کافی می‌داند.

در پاسخ به این کار، اج و همچنین Vivaldi تلاش می‌کنند تا مرورگرشان راه شناسایی و فیلتر کردن کاربران از سوی گوگل را دشوار سازند. اگرچه این عملِ شرکت گوگل یک حمله همه‌جانبه به مایکروسافت تلقی نمی‌شود اما باز هم عملاً هم‌راستا با ماهیت متن باز بودن کرومیوم نیست.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع