حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مرسدس GLA 45 مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کوچک‌ترین کراس‌اور مرسدس AMG سال آینده با پیشرانه ۲ لیتری و قدرت ۳۸۲ یا ۴۲۱ اسب بخار تولید می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت GLA 45، کمتر از ۴/۵ ثانیه خواهد بود.

پس از معرفی نسل جدید کلاس A مرسدس بنز با بدنه‌های سدان، هاچبک و کراس‌اور، حالا سری AMG نیز برای این خودروها ارائه شده است. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر و ۲ لیتری M139 برای کراس‌اور AMG GLA 45، قدرت ۳۸۲ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۴/۴ ثانیه در اختیار راننده قرار گیرد. نسخه‌ی S با همین حجم پیشرانه، قدرت ۴۲۱ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر دارد تا ۰/۱ ثانیه زودتر از مدل پایه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. جعبه‌دنده‌ی دبل کلاچ ۸ سرعته و فناوری دو دیفرانسیل مرسدس بنز 4MATIC+ در تمامی مدل‌های GLA 45 وجود خواهد داشت. نهایت سرعت نسخه پایه از این خودرو، محدودشده به ۲۵۰ کیلومتربرساعت است؛ درحالی‌که GLA 45 S می‌تواند به ۲۷۰ کیلومتربرساعت برسد.

Mercedes-Benz GLA45

بهترین عملکرد GLA 45 در شتاب‌گیری، با انتخاب حالت رانندگی Race Start انجام می‌شود. در این شرایط، جرقه‌زنی داخل سیلندرها با هماهنگی تعویض دنده انجام می‌شود تا در لحظه‌ی بسیار کوتاه بین دنده‌ها، شمع‌ها خاموش باشند و به محض درگیر شدن دنده بعدی، عمل کنند. سیستم فنربندی GLA 45 هم متفاوت از مدل استاندارد، تاثیرات ناشی از هرزگردی موقتی چرخ‌ها را دفع می‌کند. تعلیق‌های جناقی از آلومینیوم ساخته شده‌اند تا وزن خالص خودرو را کاهش دهند. کمک فنرها قابل تنظیم هستند و سه حالت انتخابی در اختیار راننده می‌گذارند. صفحه‌ای بزرگ و آلومینیومی هم زیر پیشرانه نصب شده‌ است تا ساختار کلی تجهیزات فنی در جلو تقویت شود.

Mercedes-Benz GLA45

ترمزها، دیگر تفاوت GLA 45 با مدل پایه هستند. دیسک ترمز ۳۴/۵ سانتی‌متری با ۴ پیستون در جلو و ۳۲/۵ سانتی‌متری تک پیستون در عقب GLA 45 وجود دارند. البته خریدار می‌تواند با سفارش بسته امکانات داینامیک پلاس، سیستم ۶ پیستون با دیسک ترمز بزرگ‌تر داشته باشد.

در نمای روبروی GLA 45، جلوپنجره‌ی اختصاصی خودروهای AMG با خطوط عمودی وجود دارد. چراغ‌های LED هم در تمامی نسخه‌های این مدل، آپشن استاندارد است. خطوط روی گلگیر، این کراس‌اور را بزرگ‌تر و قدرتمندتر جلوه می‌دهند. مدل پایه مجهز به رینگ‌های ۱۹ اینچ است که البته با نمونه‌ی ۲۱ اینچ، قابل تعویض خواهد بود. بال عقب و اگزوزهای چهارگانه با دهانه‌ای به قطر ۸ سانتی‌متر، دیگر امکانات استاندارد GLA 45 هستند.

Mercedes-Benz GLA45

کابین جدیدترین کراس‌اور مرسدس AMG دارای صندلی‌های اسپرت با حجم‌دهی در جوانب است تا بدن سرنشینان را حین مانورهای ناگهانی حفظ کند. برای انتخاب نوع و رنگ صندلی نیز، مدل‌های سفارشی متنوعی وجود دارد. ادوات فیبرکربن، پوشش سیاه پیانویی و چرم ناپا برای فرمان، دیگر تفاوت‌های GLA 45 با مدل استاندارد هستند.

Mercedes-Benz GLA45

هنوز قیمت نهایی GLA 45 اطلاع رسانی نشده است؛ اما باتوجه به مدل‌های مشابه در سبد مرسدس بنز، می‌توان آستانه قیمت ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار را برای کوچک‌ترین کراس‌اور AMG پیش‌بینی کرد.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع