هیوندای i30 مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فیس‌لیفت هیوندای i30 مدل ۲۰۲۰ با تغییراتی در ظاهر و کابین و افزوده‌شدن ویژگی‌های فنی و نسخه‌ی هیبرید به بازار می‌آید.

هیوندای قبل از برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو، فیس‌لیفت هیوندای i30 مدل ۲۰۲۰ را رونمایی کرد. همان‌طورکه در تیزرهای تبلیغاتی منتشرشده از این خودرو مشاهده‌ می‌شود، نسخه‌های هاچ‌بک و فست‌بک و استیشن‌واگن i30 مدل ۲۰۲۰ تغییرات کمی در ظاهر کرده‌اند و در‌مقایسه‌با مدل قبلی، کمی تهاجمی‌تر و اسپرت‌تر به‌نظر می‌رسند. در نمای جلویی این خودرو کره‌ای تغییرات به جلوپنجره‌ی جدید با طراحی سه‌بعدی پیچیده و چراغ‌های باریک‌تر با قابلیت سفارش فناوری MFR LED خلاصه شده است. مدل جدید i30 به‌لطف چراغ روشنایی در روز Vشکل بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

هیوندای i30 مدل ۲۰۲۰

در نمای پشت سپر جدید i30، برای بهبود ویژگی‌های آیرودینامیک به‌طور کلی بازطراحی شده است. همچنین، چراغ‌های عقب نیز به‌تبع چراغ‌های جلویی به‌صورت Vشکل طراحی شده‌اند. هیوندای برای i30 مدل ۲۰۲۰ رینگ‌های آلیاژی ۱۶ و ۱۷ طرح الماسی در نظر گرفته است. تغییرات i30 جدید به سری N Line این خودرو با کابین‌های هاچ‌بک و فست‌بک نیز سرایت کرده است. علاوه‌بر چراغ‌های جدید، سری N Line از جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر و با ارتفاع کمتر به‌همراه دیفیوزر جدید در عقب خودرو بهره می‌برد و سیستم فنربندی و فرمان آن بهبود یافته است. هیوندای برای مدل جدید i30 سه رنگ بدنه‌ی جدید در نظر گرفته است و خریداران اکنون می‌توانند از میان ۹ رنگ بدنه‌ی موجود خودرو خود را سفارش دهند.

360p

تغییرات i30 تنها به خارج خودرو محدود نمی‌شود؛ بلکه فضای داخلی نیز تغییر کرده است. نخستین تغییر محسوس در مدل ۲۰۲۰ تعبیه‌ی صفحه‌‌نمایش لمسی بزرگ ۱۰/۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است. به‌علاوه، صفحه‌ی کیلومترشمار جای خود را به نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی داده است. شارژر بی‌سیم و اندرویداتو و اپلکارپلی به‌طور استاندارد در i30 مدل ۲۰۲۰ قرار دارد و در تابستان، سیستم بی‌سیم اتصال تلفن‌همراه نیز برای این خودرو معرفی خواهد شد.

علاوه‌بر تغییرات ظاهری و اضافه‌شدن تجهیزات رفاهی، مشخصات فنی هیوندای i30 مدل ۲۰۲۰ نیز دست‌خوش تغییر شده است. مدل پایه‌ی i30 به پیشرانه‌ی یک‌لیتری T-GDI مجهز است که می‌تواند‌ ۱۱۸ اسب‌بخار قدرت تولید کند. خریداران می‌توانند این خودرو را به‌همراه جعبه‌دنده‌ی خودکار هفت‌سرعته‌ی دوکلاچه یا جعبه‌دنده‌ی شش‌سرعته‌ی دستی بخرند. هیوندای i30 جدید در نسخه‌ی هیبرید نیز عرضه می‌شود. نسخه‌ی هیبرید این خودرو به سیستم برق ۴۸ ولتی مجهز است و خودرو را قادر می‌سازد در‌حالی‌که راننده پدال گاز را نمی‌فشارد، پیشرانه را خاموش یا ارتباطش را با جعبه‌دنده قطع کند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

برای i30 مدل ۲۰۲۰ دو پیشرانه‌ی دیگر نیز در نظر گرفته شده است: ۱. پیشرانه‌ی دیزلی ۱/۶ لیتری هیبرید با ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت؛ ۲. پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری TGDI هیبرید با ۱۵۷ اسب‌بخار قدرت. هر دو پیشرانه را می‌توان با جعبه‌دنده‌های هفت‌سرعته‌ی خودکار و شش‌سرعته‌ی دستی سفارش داد. i30 مدل ۲۰۲۰ به فناوری‌های ایمنی جدید هم مجهز شده است که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم ماندن بین خطوط، اخطار تصادف از پشت، هشدار خروج از بین خطوط، جلوگیری از تصادف از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم اخطار خواب‌آلودگی راننده، سیستم هوشمند محدودیت سرعت و سیستم نوربالای خودکار اشاره کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع