آیفون XR اپل پرفروش ترین گوشی هوشمند در سال 2019 شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – فهرست پرفروش ترین گوشی ها در سال 2019 منتشر شد. آیفون XR اپل با عرضه 46.3 میلیون واحد به بازار جایگاه اول را در اختیار دارد.

طبق بررسی های انجام شده، گوشی آیفون XR موفق شده تا عنوان پرفروش ترین اسمارت فون جهان در سال 2019 را به خود اختصاص دهد. جالب اینجاست که این محصول در واقع در سال 2018 عرضه شده اما محبوبیت آن نسبت به گوشی های 2019 به مراتب بیشتر بوده است. بدین ترتیب که اپل سال 2019 مجبور شده تا تعداد گوشی های تولیدی را تا دو برابر افزایش دهد.

اگر به خاطر داشته باشید، حدود 46.3 میلیون آیفون XR در سال گذشته، با قیمت 599 دلار روانه بازار شد. این در حالی است که گوشی های مشابه مانند گلکسی A10 و A20 سامسونگ در آن سال با قیمت بسیار کمتری به فروش می رسیدند. همانطور که در تصویر زیر می بینید، حتی iPhone 11 با قیمت 699 دلار که بلافاصله پس از عرضه مورد استقبال شدید خریداران قرار گرفت نیز رتبه دوم را در اختیار دارد. جایگاه سوم، چهارم و پنجم جدول نیز متعلق به گوشی های معمولی سامسونگ است. آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 پرو نیز به ترتیب مکان های ششم و نهم را تصاحب کرده اند.

نکته جالب توجه دیگر این است که به غیر از محصولات اپل، هیچ پرچمدار دیگری در این جدول مشاهده نمی شود. گلکسی S9 و S9 پلاس سامسونگ سال 2018 توانستند جزو 10 گوشی محبوب قرار گیرند؛ اما به نظر می رسد که شرکت کره ای امسال از رقیب دیرین خود عقب مانده است.

اپل مدت هاست که با عرضه گوشی های مناسب و پرطرفدار، صدر جدول را از آن خود می کند و ظاهرا قصد دارد تا پیشتازی خود در این عرصه را ادامه دهد.

البته این نخستین باری نیست که موفقیت چشمگیر آیفون XR همه را شگفت زده می کند. این محصول در سه ماهه اول و دوم سال 2019 نیز نظر مخاطبین بسیاری را به خود جلب کرد؛ به طوریکه توانست با فروش بیش از 26.9 میلیون واحد در نیمه اول سال، عنوان پرفروش ترین اسمارت فون در ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع