کنفرانس توسعه دهندگان F8 فیس بوک به خاطر ویروس کرونا لغو شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – فیس بوک کنفرانس توسعه دهندگان سالانه F8 را لغو کرد. نگرانی در خصوص شیوع ویروس کرونا، دلیل اصلی لغو این رویداد اعلام شده است.

فیس بوک، آخرین شرکتی به حساب می آید که رویداد سالانه خود را به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو کرده است. کنفرانس توسعه دهندگان سالانه این کمپانی یا همان F8، برای تاریخ پنجم و ششم ماه مه برنامه ریزی شده بود، اما ظاهرا برگزاری F8 به سال آینده محول خواهد شد. فیس بوک روز پنجشنبه اعلام کرد که شدت نگرانی در خصوص ویروس کرونا، دلیل اصلی لغو این کنفرانس است.

باید خاطر نشان کرد که F8 دومین مراسمی است که فیس بوک به خاطر ویروس کرونا از برگزاری آن صرف نظر کرده است. در اوایل ماه جاری، این کمپانی تصمیم گرفت تا اجلاس جهانی بازاریابی با میزبانی در شهر سانفرانسیسکو در ماه مارس را لغو کند.

با این حال، ظاهرا فیس بوک قصد دارد تا با برگزاری رویدادهای محلی و برنامه های پخش زنده، ضرر ناشی از لغو کنفرانس توسعه دهندگان F8 را جبران کند. به علاوه، این کمپانی مبلغی معادل با 500 هزار دلار را به یک سازمان ترویج دهنده تنوع در صنعت تکنولوژی اعطا کرد.

غیر از کنفرانس توسعه دهندگان F8، رویدادهای دیگری نیز در این سال لغو شده اند. کنگره جهانی موبایل2020 که قرار بود در پایان ماه فوریه در بارسلونا برگزار شود، به سبب اعلام عدم حضور کمپانی های بزرگ لغو شد. به علاوه، ظاهرا شرکت های بسیاری از جمله سونی، فیس بوک و مایکروسافت نیز ترجیح داده اند تا در ماه آینده، در کنفرانس GDC سان فرانسیسکو شرکت نکنند.  

تا این لحظه، نمی توان در مورد برگزاری رویدادهای مهم بهاره مثل Microsoft Build و Google I/O اظهار نظر کرد. لغو مراسم اخیر به خوبی نشان می دهد که جامعه بهداشت جهانی کنترلی روی انتشار ویروس کرونا ندارد. این مسئله باعث می شود تا بسیاری از شرکت کنندگان و  سازمان دهندگان تمایلی به حضور در رویدادهای مختلف نظیر کنفرانس توسعه دهندگان F8 نداشته باشند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع