همگام‌سازی افزونه‌ها؛ برنامه جدید مایکروسافت برای مرورگر اج

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نقشهٔ راه جدید مایکروسافت برای مرورگر اج قرار است امکانات بیشتری به این مرورگر مبتنی بر کرومیوم اضافه کند.

از مهم‌ترین امکاناتی که مایکروسافت برای اضافه کردن به مرورگر اج دارد، اضافه شدن قابلیت همگام‌سازی افزونه‌ها در اج است که تسترهای پروژه قناری مشغول آزمایش آن هستند.

این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد بدون اعمال تنظیمات چندباره روی ابزارهای مختلف، به هنگام استفاده از مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم (یا Chredge) این تنظیمات را به‌صورت یکپارچه در همه ابزارهای خود همگام کنند. 

طبق اطلاعات منتشر شده در صفحه نقشه راه مایکروسافت امکان همگام‌سازی افزونه‌ها در مرورگر Chredge برای ۱۴ هفته در لیست برنامه‌های تیم توسعه‌دهندگان این مرورگر قرار داشته و برای ارائه نهایی در فوریه برنامه‌ریزی شده بود.

امکان همگام‌سازی افزونه‌ها در اج برای چهارده هفته در لیست برنامه‌های تیم توسعه‌دهندگان این مرورگر بوده است

در میان قابلیت‌های در دست عرضه، امکان مشاهده فایل‌های PDF در مرورگر جدید اج، در لیست امور آتی قرار دارد. 

امکانات بیشتری نیز در لیست قابلیت‌هایی که قرار است در ماه جاری میلادی عرضه شوند وجود دارد که مواردی همچون رفع مشکلات همگام‌سازی بوکمارک‌های مرورگر، امکان تنظیم تصویر دلخواه به‌عنوان پس‌زمینه‌ی تب‌های جدید و بهبود عملکرد برای استفاده‌ی هم‌زمان چند کاربر از جملهٔ آن‌ها است.

همچنین برخی قابلیت‌ها همچون همگام‌سازی تاریخچه مرورگرها با یکدیگر در لیست امکاناتی قرار داده شده که طبق برنامه تا تابستان آینده به Chredge اضافه می‌شوند.

برای سایر قابلیت‌های موجود در برنامه‌های پیش روی این لیست تاریخ عرضهٔ مشخصی تعیین نشده است. عرضهٔ اج برای سیستم‌عامل لینوکس، خوانش فایل‌های پی‌دی‌اف، امکان نگه‌داری انتخابی کوکی‌های مربوط به وب‌سایت‌های مورد نظر به هنگام حذف اطلاعات مرورگر در هنگام بستن آن و هم‌چنین قابلیت اضافه کردن کلیدهای هم‌رسانی در نوار وظیفهٔ مرورگر از جمله این امکانات هستند در آینده‌ای نامشخص شاهد آن‌ها خواهید بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع