وزیر بهداشت: پیک کرونا را در روزهای آینده شاهد خواهیم بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

وزیر بهداشت گفت خیز بیماری کووید۱۹ طی هفته‌ی آینده بیشتر است و روزهای سخت بیماری را در پیش داریم.

وزیر بهداشت اعلام کرد طبق بررسی اپیدمیولوژیک که از رصدهای بین‌المللی و ملی از بیماری کووید19 انجام شده، پیک بیماری را در روزهای آینده شاهد خواهیم بود. وی گفت بااین‌حال، بخش‌های بیمارستانی در سراسر کشور آماده شده و همکاران و تجهیزات لازم به میدان آمده‌اند تا با این روند مقابله کنیم.

سعید نمکی تصریح کرد:

البته این به معنی وحشت مردم نیست. با هوشمندی مردم و به صحنه‌آمدن همه‌ی دست‌اندرکاران، رسانه‌ها و خبررسانی دستگاه‌های مختلف و اشراف مدیران ما در همه‌ی عرصه‌ها، این خیز آتی بیماری را به‌خوبی تحت کنترل قرار خواهیم داد. به هر حال مردم باید در جریان روند آتی بیماری باشند.

نمکی گفت تقاضای من از مردم این است که بیشتر همراهی کرده و از ترددها واقعا کم کنند. این اولین درخواست من به عنوان وزیر بهداشت از مردم است.

وزیر بهداشت افزود:

امروز نشستی در ستاد ملی مبارزه با کرونا داشتیم و تصمیم‌هایی در این نشست گرفته شد. به چیزی به عنوان قرنطینه شهرها اعتقاد نداریم و این روش را علمی نمی‌دانیم، اما به‌دنبال کنترل ایاب و ذهاب افراد هستیم. خواهش من این است که ترددها به حداقل برسد، مگر موارد بسیار ضروری و با اطمینان کافی از اینکه مورد مشکوکی بین مسافران نیست.

وی ادامه داد اگر مورد مشکوکی به ابتلا در ورودی و خروجی شهرها دیده شود، حتما این فرد برای مدت ۱۴ روز به قرنطینه خواهد رفت.

وزیر بهداشت گفت در ایجاد تخت برای موارد اورژانسی برای ظرفیت‌سازی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و کمک به نیروهای پزشکی و پرستاری کشور با استفاده از نیروهای پزشکی و پرستاری نیروهای مسلح به نتایجی رسیده‌ایم و قرار است برای تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی مجوز صادر شود تا از نیروهای جدید استفاده کنند.

نمکی درارتباط‌با اتخاذ تصمیم درمورد کاهش ساعت کاری ادارات گفت:

قرار شد ساعات کار ادارات با تفویض اختیار به ستاد استانی مبارزه با کرونا و با نظر استاندار و اعلام دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای تنظیم شود که ستاد استانی بتواند در تاخیر دو ساعته یا کوتاه کردن دو ساعته خدمت‌رسانی در استان‌ها به شرطی که خدمات مردم معطل نماند، تصمیم‌گیری شود. همچنین قرار شد کارمندانی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز به‌گونه‌ای از چرخه‌ی کار اداری به سمت دورکاری رفته و حضور فیزیکی نداشته باشند و با تشخیص پزشک معتمد سازمان‌ها دورکاری کنند. افرادی که دیابت یا بیماری زمینه‌ای دارند ازجمله‌ی این افراد هستند.

وزیر بهداشت گفت، قرار شده تا ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده با توجه به تسریع توزیع آن، بعد از برطرف‌شدن نیاز بخش دولتی، آزاد شود و داروخانه‌ها و دیگر مراکز ماسک و الکل در اختیار داشته باشند و با نظارت تعزیرات در اختیار مردم قرار بدهند. وی همچنین از بارگیری یک هواپیما حامل ماسک N95 و لوازم دیگر از خارج کشور در روز جاری خبر داد.

آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونای جدید در کشورمان به‌گفته‌ی کیانوش جهانپور، مدیر مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، ۳۳۸ مورد و تعداد فوتی‌ها ۳۴ مورد بوده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع