حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته اول اسفند 98

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سایه ویروس کرونا بر تمام کشور در حالی خودنمایی می‌کند که کسب و کارهای آنلاین ایرانی تلاش کردند با پویش دورکاری خود را رویین تن کرده و به جنگ با این ویروس بروند.

استارتاپ‌های ایرانی با دورکاری به جنگ ویروس کرونا رفتند

ویروس کرونا تا به امروز قربانیان زیادی در ایران داشته است. استارتاپ‌های ایرانی برای مبارزه با این ویروس، تصمیم به دورکاری نیروهای خود گرفته اند.برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

اخذ عوارض از خدمات دیجیتالی در کشور

معاونت پژوهش های زیربنایی مرکز پژوهش های مجلس، پیشنهاد اصلاح بند الحاقی یک تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۹۹ برای اخذ عوارض از خدمات دیجیتالی را بررسی کرد .برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

مدیرعامل و هیات مدیره جدید سرآوا انتخاب شد

هیات مدیره منتخب جدید سرآوا در اولین جلسه خود، علی فیاض‌بخش را به عنوان مدیرعامل و اکبر هاشمی را به عنوان رییس هیات مدیره برگزید. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

کاهش 29 درصدی فروش باسلام پس از اجباری شدن رمز پویا

در حالی که در بحبوحه انتشار ویروس کرونا باسلامی‌ها به دورکاری نیروهای خود روی آورده‌اند، مدیر عملیات این تیم از کاهش 29 درصدی فروش باسلام به دلیل رمز پویا خبر می‌دهد.برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

دریافت سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با «سماس» تسهیل شد

فرایند واریز و دریافت اعتبار سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بهبود یافت و از این به بعد این رانندگان می‌توانند با همه کارت‌های بانکی خود، اعتبار سهمیه سوخت‌شان را دریافت کنند.برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

وزیر ارتباطات: ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» آماده پرتاب است

وزیر ارتباطات با اشاره به آخرین وضعیت طراحی و ساخت ۳ ماهواره در پژوهشگاه فضایی ایران گفت: «ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» آماده پرتاب است.»برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

پروازهای بین‌المللی فرودگاه پیام به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعلیق شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از تعلیق موقت تمام پروازهای باری خارجی این فرودگاه خبر داد. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

دسترسی ۷۰ درصد خانوار ایرانی به اینترنت

وضعیت شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) بر مبنای ارزیابی اتحادیه بین المللی مخابرات از دسترسی بیش از ۷۰ درصدی خانوار ایرانی به اینترنت و نفوذ ۷۲ درصدی اینترنت موبایل حکایت دارد. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

کرونا تاثیری بر افزایش قیمت موبایل در بازار ندارد

رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل گفت: «فعلا در بازار کمبود موبایل نداریم و به طور کلی شیوع بیماری کرونا تاثیر بیش از ۱۰ درصدی در قیمت موبایل ندارد.»برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

ضریب نفوذ اینترنت سیار ۸ برابر ثابت شد

توسعه ارتباطات پهن‌باند ثابت و سیار تا پایان سه‌ماهه سوم سال جاری حاکی از ضریب نفوذ ۱۰.۵۶ درصدی پهن‌باند ثابت و ضریب نفوذ ۸۰.۰۹ درصدی پهن‌باند سیار است. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

اختلالات پرداخت صورتحساب رایتل بلای جان کاربران شده است!

ر روزهایی که بحث دولت الکترونیک بیش از پیش مطرح است و هر روز پررنگ تر می‌شود، اپراتور رایتل در بخش پرداخت صورتحساب مدتی است که دچار اختلال شده است. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

آذری جهرمی: برنامه ای برای ریاست جمهوری ندارم

وزیر ارتباطات، آذری جهرمی در برنامه زنده تلویزیونی «زنده باد زندگی» گفت: «بعد از پایان دوره وزارت، دوست دارم به فضای تحقیق برگردم. خوشحالم عملکردم طوری بوده که من را در سطح ریاست جمهوری می‌بینند البته من چنین تصمیمی ندارم.» برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

پیامک های آموزشی درباره پیشگیری از کرونا ارسال می‌شود

وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره هماهنگی های لازم جهت ارسال پیامک های آموزشی توسط شرکت های اپراتور تلفن همراه به کلیه شماره های همراه موجود در کشور تاکید کرد. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

واگذاری بیش از 24 میلیون خط دائمی تا پایان سه ماهه سوم 98

 آمار منتشرشده درباره‌ وضعیت توسعه تلفن همراه در سه ماهه‌ سوم سال ۱۳۹۸، حاکی از واگذاری بیش از ۲۴ میلیون خط دائمی و بیش از ۱۵۷ میلیون خط اعتباری است که مجموع خطوط واگذار شده دائمی و اعتباری را به ۱۸۶ میلیون و ۴۲۱ هزار عدد است. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

رایتل در کیفیت اینترنت از ایرانسل سبقت گرفت/ همراه اول همچنان پیشتاز

وضعیت پوشش اپراتور انتخابی (همراه) در استان تهران، شهرستان تهران و شهر تهران از وضعیت خوب همراه اول در پوشش اینترنت منطقه حکایت دارد و بعد از آن رایتل با میانگین «متوسط» قرار گرفته است. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع