استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی در دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها ممنوع است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در پی انتشار ویروس کرونا، معاون فضای مجازی اعلام کرده است استفاده‌ی دستگاه‌ها از شبکه‌های اجتماعی خارجی برای آموزش مجازی ممنوع است و در برخی موارد جرم حساب می‌شود.

جواد جاویدنیا، معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور اعلام کرد طبق قوانین و مقررات کشور و مصوبات شورای عالی فضای مجازی هرگونه استفاده‌ی دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها از شبکه‌های اجتماعی خارجی ممنوع است و در برخی موارد جرم محسوب می‌شود؛ بنابراین با توجه به تعطیلات مراکز آموزشی هرگونه آموزش از راه دور از طریق این شبکه‌ها ممنوع بوده و باید بر بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی باشد. 

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور همچنین گفت چنانچه در بسترهای خارجی ممنوعه، کلاس و آموزشی برگزار شود، فاقد وجاهت قانونی است و دانش‌آموزان و دانشجویان تکلیفی برای حضور در این آموزش‌ها ندارند. به گفته‌ی او دانشجویان و والدین دانش‌آموزان می‌توانند نسبت به این امر از طریق حراست دستگاه‌های مربوطه شکایت و اعتراض خود را اعلام کنند؛ همچنین حراست دستگاه‌ها هم مکلف به بررسی و ممانعت از این فعالیت‌ها است (استنکاف از اجرای قوانین و مقررات کشور موضوع ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی) و در صورت عدم اجرای وظایف، دارای مسئولیت خواهند بود. جاویدنیا گفت:

خواهش ما از همه‌ی مردم و مسئولان و مدیران مراکز آموزشی این است که با بصیرت کافی به ویژه در این ایام که دعوت مردم به شبکه‌های اجتماعی خارجی که ابزار عملیات روانی علیه مردم و ایجاد هراس و جنگ اقتصادی و سیاسی علیه کشورمان است، قطعا کمک به دشمن در ایراد خسارت به کشور محسوب می‌شود، تمام هم‌وغم خود را بر ترک شبکه‌های ویران‌گر و بدتر از کرونای خارجی بگذاریم تا انشاءالله از کرونای بی‌بصیرتی و بی‌عملی در فضای مجازی خلاصی یابیم و این بار مردم مسئولان کرونازده‌ی فضای مجازی کشور را درمان و از خواب غفلت بیدار کنند و مانع تداوم برخی خیانت‌های نفوذی‌ها شوند.

مقاله‌ی مرتبط:

با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس، وزیر آموزش‌وپرورش توصیه کرده است تا دانش‌آموزان با هدایت معلمان، دروس خود را از رسانه‌ی ملی و فضای مجازی پیگیری کنند.

در همین راستا بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل با انتشار توییتی اعلام کرد بسته‌های اینترنت خاص سرویس آموزش مجازی آماده شده است تا در اختیار دانشجویان و دانش‌آموزان قرار بگیرد. او همچنین اعلام کرده است این کار با دانشگاه تهران شروع می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع