چین یک تیم پزشکی به ایران اعزام می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چین برای مهار کرونا در ایران، یک تیم پزشکی متشکل از چهار متخصص بیماری‌های عفونی را به ایران اعزام می‌کند تا با همتایان ایرانی‌شان همکاری کنند.

روزنامه‌ی گلوبال‌تایمز چین نوشته است این کشور تیمی متشکل از متخصصان بیماری‌های عفونی به ایران اعزام می‌کند. این تیم شامل چهار نفر از متخصصان بیماری‌های عفونی است که قرار است با همتایان ایرانی‌شان برای مهار کرونا از نزدیک همکاری کنند. وانگ یی، وزیر خارجه‌ی چین، نیز با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود، درباره‌ی راه‌های همکاری دو کشور برای مقابله با بیمار کرونا تلفنی گفت‌وگو کرده است. بر‌این‌اساس، اعلام شده است که در زمینه‌های پزشکی و بهداشتی و ساخت واکسن و تهیه‌ی دارو، کشورها می‌توانند با یکدیگر از نزدیک همکاری کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه در دانشگاه مطالعات بین‌الملل شانگهای می‌گوید:

ایران به‌دلیل تحریم‌های سرسختانه‌ی آمریکا وضعیت به‌مراتب پیچیده‌تری از کشورهای دیگر دارد. ایران به‌دلیل فقدان تجهیزات و منابع کافی، طبیعتا نمی‌تواند همه‌ی نیروها و توان خود را برای قرنطینه‌ یا نظارت بر همه‌ی افراد جامعه بسیج کند و نباید چنین تصوری داشت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه درادامه پیشنهاد کرد ایران تاحدممکن از تجربه‌ی چین برای مهار کرونا و از مساعدت‌های دیگر کشورها برای مبارزه با این ویروس بهره‌ بگیرد. ایو لی جیان، سخن‌گوی جدید وزارت خارجه چین، به ارسال کمک‌های پزشکی و بهداشتی، ازجمله ماسک و کیت‌های آزمایش کرونا، به ایران اشاره کرد و گفت:

از زمان شیوع بیماری، با ایران و کره‌‌جنوبی در ارتباط هستیم. ما هر کمکی لازم باشد دراختیار تهران قرار می‌دهیم و کمک‌هایی نیز ارسال ‌کرده‌ایم. اگر ضرورت داشته باشد، به کمک‌های خود به تهران ادامه می‌دهیم.

چین پنج‌هزار کیت آزمایش کرونا و ۲۵۰ هزار ماسک در اوایل این هفته برای ایران ارسال کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع