برگزاری رویداد GDC 2020 به تابستان موکول شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی شیوع ویروس کرونا و کناره‌گیری شرکت‌های مطرح دنیای بازی از شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی، مسئولان برگزاری این رویداد از تعویق برگزاری آن خبر داده‌اند.

رویداد سالانه‌ی توسعه‌دهندگان بازی به‌دلیل افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی همه‌گیرشدن ویروس کرونا در سطح جهان، به زمان دیگری موکول شد. قرار بود این رویداد ۱۶ تا ۲۰ مارس (۲۶ اسفند تا ۱ فروردین) در شهر سان‌فرانسیسکو برگزار شود. رویداد یادشده بزرگ‌ترین رویداد گیمینگ در این شهر است که از سال ۱۹۸۸ تاکنون، هرساله برگزار شده است.

پیش‌تر، مسئولان برگزاری رویداد GDC 2020 با وجود کناره‌گیری سریالی شرکت‌های مطرح بازی‌سازی، از برگزاری آن طبق برنامه‌های قبلی خبر داده بودند؛ اما پس از کش‌وقوس‌های فراوان، ساعاتی پیش مسئولان رویداد یاد شده طی بیانیه‌ای از به تعویق افتادن آن به زمانی نامعلوم در فصل تابستان خبر دادند. در بیانیه‌ی منتشرشده در وب‌سایت رسمی GDC، این‌طور گفته شده است:

در ادامه بخوانید:

بعد از مشورت با شرکایمان در صنعت بازی‌سازی و جامعه‌ی جهانی بازی‌سازان، تصمیم گرفتیم برگزاری رویداد توسعه‌دهندگان بازی را از مارس به زمان دیگری موکول کنیم. با اینکه در یک سال گذشته با همکاری شرکایمان برای آماده‌سازی مقدمات برگزاری این رویداد بسیار تلاش کرده‌ایم، متأسفانه به‌دلیل وضعیت پیش‌آمده نمی‌توانیم از شرکت‌کنندگان میزبانی کنیم.کاملا مصمم هستیم رویداد جایگزینی را در تابستان آینده برگزار کنیم و در همکاری با شرکایمان تلاش خواهیم کرد در هفته‌های آتی، جزئیات بیشتری از این رویداد به‌اشتراک بگذاریم.

در چند روز گذشته، تقریبا تمامی شرکت‌های نام‌آشنای دنیای بازی به‌دلیل نگرانی بابت سلامت کارکنانشان، از شرکت در این رویداد انصراف داده بودند. دومینو کناره‌گیری شرکت‌ها از حضور در این رویداد با اعلام انصراف سونی و فیسبوک آغاز شد و درادامه، شرکت‌های بزرگ دیگری مانند مایکروسافت، الکترونیک آرتز، کوجیما پروداکشنز، اپیک گیمز، اکتیویژن بلیزارد و آمازون یک‌به‌یک از لغو حضور خود در همایش سان‌فرانسیسکو خبر دادند. همچنین، تمامی شرکت‌های چینی از حضور در رویداد مذکور کناره‌گیری کردند. همین مسائل برگزاری این رویداد را بسیار دشوار کرد و باعث شد مسئولان برگزاری با وجود اظهارات پیشین خود مبنی‌بر برگزاری این رویداد طبق برنامه‌ی قبلی، وادار شوند برگزاری آن را لغو کنند.

براساس آخرین آمار، ویروس کرونا تا امروز در ۴۹ کشور جهان مشاهده شده است و ۸۵ هزار نفر در سرتاسر جهان به این ویروس آلوده شده‌اند که متأسفانه از این تعداد ۲،۹۳۳ تن جان باخته‌اند.

GDC نخستین رویدادی نیست که به‌دلیل نگرانی از گسترش ویروس کرونا لغو می‌شود و مطمئنا آخرینشان هم نخواهد بود. پیش‌تر، نمایشگاه MWC بارسلون، بزرگ‌ترین رویداد دنیای موبایل، و نمایشگاه خودرو ژنو پس از دستور دولت سوئیس مبنی‌بر ممنوعیت گردهمایی با جمعیت بیش از هزار نفر و رویداد سالانه‌ی F8 فیسبوک برای توسعه‌دهندگان به‌دلیل نگرانی‌های مشابه لغو شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع