مایکروسافت احتمالا به‌‌علت شیوع کرونا از پیش‌بینی‌های مالی عقب می‌ماند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت در بیانیه‌ای جدید ادعا کرد احتمالا شیوع ویروس کرونا درآمد این شرکت‌ را در بخش‌های متعدد ازجمله ویندوز تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

مایکروسافت چند روز پیش هشدار داد احتمالا نمی‌تواند به پیش‌بینی‌های مالی برای فصل جاری برسد. همین خبر باعث شد ارزش سهام ردموندی‌ها در بازار بورس کاهش یابد. مایکروسافت بیش از همه کاهش درآمد و ناتوانی در رسیدن به پیش‌بینی‌ها را در بخش‌هایی همچون ویندوز تخمین می‌زند.

در ادامه بخوانید:

خبر جدید از کمپ ردموند و کاهش ارزش سهام آن‌ها در یک هفته‌ای به صدر اخبار رسید که شاهد فروش عمده‌ی سهام در بازارهای جهانی بودیم. بسیاری از کارشناسان نگرانی از شیوع ویروس کرونا جدید را دلیل افزایش فروش و کاهش ارزش سهام بیان می‌کنند. هفته‌ی پیش، اپل هم اعلام کرده بود احتمالا به‌‌دلیل مسئله‌ی ویروس COVID-19 نمی‌تواند پیش‌بینی‌های مالی را برای فصل جاری محقق کند. HP، از فروشنده‌های بزرگ کامپیوتر ویندوزی، نیز قبلا گفته بود احتمالا به‌روزرسانی کامپیوترهای سازمانی به ویندوز ۱۰ به فصل‌های آتی موکول خواهد شد.

مایکروسافت در بیانیه‌‌ای درباره‌ی اخبار و رخدادهای اخیر نوشت:

اگرچه تقاضای شدید و هم‌گامی با پیش‌بینی‌های خود در بخش ویندوز را مشاهده می‌کنیم، زنجیره‌ی تأمین با سرعتی کمتر از انتظارهای ما به‌سمت حالت عادی حرکت می‌کند و درواقع، عقب‌تر از پیش‌بینی‌های خود برای فصل دوم سال هستیم. درنتیجه، پیش‌بینی نمی‌کنیم در فصل سوم سال مالی ۲۰۲۰، امکان رسیدن به پیش‌بینی‌های مالی را داشته باشیم. بخش‌ More Personal Computng بیش از همه تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد؛ چون فروش دستگاه‌های ویندوزی و سرفیس آثار منفی بیشتری درمقایسه‌با پیش‌بینی‌های ما تجربه کرده‌اند.

درآمد مایکروسافت از سیستم‌های ویندوزی از اهدای مجوز به تولیدکننده‌های کامپیوتر در دسته‌های تجاری و شخصی کسب می‌شود و مجوز کامپیوترهای سازمانی ۴۰ درصد از درآمد بخش ویندوز را ازآنِ خود می‌کند. مجوزهای غیرسازمانی نیز ۲۰ درصد از درآمد را تأمین می‌کنند.

شرکای تجاری مایکروسافت هم از پیش‌بینی‌های مالی خسارت می‌بینند

پیش‌بینی مایکروسافت برای بخش ویندوز، بین ۱۰/۷۵ تا ۱۱/۱۵ میلیارد دلار عنوان شد که بازه‌ی بزرگی را نشان می‌داد. وضعیت بحرانی سلامت که در ماه‌های اخیر از چین شروع شد و کل جهان را تحت‌تأثیر قرار داد، یکی از دلایل پیش‌بینی باز ردموندی‌ها بود. آن‌ها پیش‌بینی دیگری برای سال جاری ارائه نکردند و پیش‌بینی قبلی فصل سوم مالی را پابرجا عنوان کردند که در پایان ماه جاری پایان می‌یابد.

بخش More Personal Computing مایکروسافت ۳۶ درصد از کل درآمد و ۳۰ درصد از سود عملیاتی مایکروسافت را برای فصل دوم سال مالی به خود تعلق می‌دهد. این بخش علاوه‌بر ویندوز و سرفیس، شامل زیرمجموعه‌هایی همچون لوازم جانبی کامپیوتر شخصی، گیمینگ و جست‌وجو و تبلیغات سرویس MSN هم می‌شود.

پیش‌بینی و خبر مشکلات درآمدی مایکروسافت روی شرکای تجاری این شرکت هم تأثیر گذاشت؛ به‌گونه‌ای که اینتل که سهم عمده‌ای از تراشه‌ی کامپیوترهای ویندوزی را تأمین می‌کند، با کاهش ۱ درصدی ارزش سهام روبه‌رو شد. حتی دل هم از تأثیرات بازار سهام در امان نبود و کاهش ارزش ۱ درصدی را تجربه کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع