حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کرو دراگون برای نخستین پرواز سرنشین‌دار آماده می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فضاپیمایی که قرار است نخستین مأموریت سرنشین‌دار شرکت اسپیس‌اکس را به پرواز در بیاورد، به فلوریدا رسیده است. مقامات ناسا نیز تأیید کرده‌اند که یک کپسول کرو دراگون هفته گذشته وارد فلوریدا شده است.

به گزارش تک تایمز و به نقل از Space، مقامات ناسا می‌گویند: «اکنون این فضاپیما آزمایش پایانی و پردازش از پیش‌پرتاب را در یکی از ساختمان‌های اسپیس‌اکس واقع در نزدیکی ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورولال از سر خواهد گذراند».

اکنون تکنسین‌های یک مرکز پردازش اسپیس‌اکس در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناوراول آماده هستند تا وسایل نقلیه برای پرتاب دومین پرواز آزمایشی را که Demo-2 نام دارد، آماده‌سازی کنند. گفته می‌شود این آزمایش یک مأموریت تاریخی خواهد بود که قرار است دوگ هرلی و باب بنکن (فضانوردان ناسا) را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.

گفته می‌شود این پرتاب برای اوایل ماه مه از جایگاه 39A در مرکز فضایی کندی ناسا برنامه‌ریزی شده که در کنار کیپ کاناوراول قرار دارد.

 




در واقع پرواز آزمایشی Demo-2 اولین پرواز سرنشین‌دار کرو دراگون و همین‌طور نخستین پرواز مداری انسان است که از زمان آخرین مأموریت شاتل فضایی در ژوئیه ۲۰۱۱ از خاک آمریکا راهی فضا می‌شود. البته باید گفت که این اولین سفر کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی نخواهد بود؛ زیرا یکی از کپسول‌ها در ماه مارس سال گذشته توانست مأموریت Demo-1 را به این ایستگاه برساند.

اگر کار Demo-2 به‌خوبی پیش رود، احتمالاً اسپیس‌اکس برای ارسال مأموریت‌های سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی، برای ناسا شروع به کار خواهد کرد. این آژانس فضایی در سپتامبر سال ۲۰۱۴ با شرکت آقای ماسک یک قرارداد به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار امضا کرد که به موجب آن مقرر شد اسپیس‌اکس کار توسعهٔ کرو دراگون را به پایان برساند و شش پرواز سرنشین‌دار را نیز به‌صورت رفت و برگشت به آزمایشگاه مداری انجام دهد.

 




گفتنی است ناسا با بوئینگ نیز قرارداد مشابهی امضا کرده است. این شرکت در حال تولید کپسولی به‌نام CST-100 Starliner است؛ اما هنوز مشخص نیست که استارلاینر چه زمانی آماده شروع به پرواز در آوردن فضانوردان خواهد بود. فضاپیمای بوئینگ در نسخه Demo-1 خود (در دسامبر سال ۲۰۱۹) دچار چندین مشکل نرم‌افزاری شد و نتوانست طبق برنامه‌ریزی به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع