بنچمارک نوبیا رد مجیک ۵G قابلیت ۱۴۴ هرتزی نمایشگر آن را تائید می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند، در زمینه معرفی هندست‌هایی با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در حال رقابت با یکدیگر هستند، اما نوبیا یکی از سازندگانی است که بالاتر از همه آن‌ها قرار خواهد گرفت. گوشی رد مجیک ۵G قرار است دارای نمایشگر ۱۴۴ هرتزی باشد و چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ آن مطمئنا قدرت کافی برای پشتیبانی از آن را خواهد داشت.

بنچمارک گیم‌بنچ یکی از دستگاه‌های پیش‌سفارش نوبیا رد مجیک ۵G را که مجهز به اسنپدراگون ۸۵۶، ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه بود تست کرده است. این هندست یک سیستم خنک‌کننده اکتیو برای به حداقل رساندن حرارت نیز دارد.

در تست‌‌های انجام شده، رد مجیک ۵G، در حین اجرای بازی محبوب مسابقه‌ای Real Racing 3 موفق شد که به نرخ ۱۴۴ فریم در ثانیه برسد.

اما بازی‌های PUBG و Arena of Valor، به خاطر اینکه هنوز از رفرش ریت‌های بسیار بالا پشتیبانی نمی‌کنند، به ترتیب با نرخ ۹۰ فریم در ثانیه و ۶۰ فریم در ثانیه بر روی آن اجرا شدند. نتایج نشان می‌دهند که اسنپدراگون ۸۶۵ هنوز قدرت کافی برای پشتیبانی از رفرش ریت‌های بالاتر را دارد.

گیم‌بنچ به این نکته اشاره کرده که کوالکام تمام تلاش خود را برای توسعه همگام‌سازی بین پردازنده گرافیکی گوشی و نمایشگر آن انجام داده و در اسنپدراگون ۸۶۵ تقریبا موفق به این کار شده است.

با اضافه شدن بازی‌های بیشتر با رفرش‌ ریت‌های بالاتر، بسیار جالب خواهد بود که ببینیم آیا پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۵۰ همچنان می‌تواند از نرخ ۱۴۴ فریم در ثانیه پشتیبانی کند یا نه. به هرحال، این یک رکورد جدید در حوزه گیمینگ موبایل محسوب می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع