تصاویری از نمونه‌ی آزمایشی هواوی P40 طراحی احتمالی آن را فاش کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌تازگی تصاویری از نمونه‌ی آزمایشی یکی از پرچم‌داران خانواده‌ی P40 هواوی منتشر شده است که برای نخستین بار جزئیات طراحی احتمالی آن را آشکار می‌کند.

هواوی چند روز پیش به‌صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد در روز ۲۶ مارس (هفت فروردین ۱۳۹۹) طی رویدادی در شهر پاریس از پرچم‌داران خانواده‌ی P40 رونمایی کند؛ اکنون به‌نظر می‌رسد حداقل برای دیدن یکی از پرچم‌داران بعدی هواوی نیازی به صبر کردن تا آن زمان نداریم.

وب‌سایت دیجیتال ترندز (DigitalTrends) به‌تازگی موفق شده است به یک نمونه‌ی آزمایشی از گوشی P40 دسترسی پیدا کند. البته به‌گفته‌ی دیجیتال ترندز، آن‌ها اجازه‌ی کار کردن با این گوشی یا نشان دادن صفحه‌نمایش گوشی را نداشتند. باتوجه به اینکه انتظار می‌رود پرچم‌داران سری P40 هواوی شامل نسخه‌ی معمولی، پرو و احتمالا یک نسخه‌ی پرمیوم باشند، به‌طور قطعی مشخص نیست که این نمونه‌ی آزمایشی به کدام‌یک تعلق دارند. البته اگر به رندرهای غیررسمی که قبلا منتشر شده‌ اعتماد کنیم احتمالا این نمونه‌ی آزمایشی به نسخه‌ی معمولی مربوط می‌شود.

باتوجه به آزمایشی بودن این نمونه، ممکن است برخی جزئیات آن تا زمان معرفی رسمی دستخوش تغییر شوند؛ اما طرح کلی و مشخصات اصلی به احتمال قوی ثابت باقی خواهند ماند. اولین نکته‌ای که با دیدن تصاویر به ذهن می‌رسد حک شدن نام Polarie و Blink به‌جای برندهای Huawei و Leica در پشت گوشی است. هواوی در گذشته نیز سابقه‌ی استفاده از اسم رمز را به این شکل روی نمونه‌های آزمایشی گوشی‌هایش دارد.

نمونه آزمایشی هواوی P40

به‌گفته‌ی این وب‌سایت، هواوی P40 ابعادی مشابه P30 پرو خواهد داشت اما ضخامت آن اندکی بیشتر است؛ احتمالا این مسئله از وجود یک باتری قوی در این گوشی حکایت دارد بنابراین ممکن است باتری مورد استفاده در این گوشی از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی P30 پرو ظرفیت بالاتری داشته باشد. البته طبق ادعای دیجیتال ترندز این افزایش ضخامت خود را به شکل افزایش وزن نشان نداده و در دست گرفتن این گوشی حس سبک بودن را به کاربر القا می‌کند.

از نظر طراحی، پرچم‌دار جدید هواوی از یک بدنه‌ی شیشه‌ای براق و دارای انحنا بهره می‌برد که به لطف خمیده‌تر بودن گوشه‌ها در مقایسه با P30 پرو بهتر در دست می‌نشیند و کار کردن با آن بسیار راحت‌ است. نمایشگر این گوشی در حاشیه‌ها دارای انحنا است اما شدت انحنا از آنچه در میت ۳۰ پرو دیده‌ایم کمتر است. همچنین برخلاف میت ۳۰ پرو، این بار در کنار دکمه‌ی پاور شاهد استفاده از دکمه‌های فیزیکی برای تنظیم صدا هستیم.

نمونه آزمایشی هواوی P40

در ادامه بخوانید:

پنل پشتی این گوشی از یک دوربین سه‌گانه روی یک برآمدگی مستطیلی‌شکل میزبانی می‌کند. دوربین پریسکوپی در همان نگاه اول کاملا خودنمایی می‌کند. در کنار این دوربین شاهد یک دوربین اولتراواید و یک دوربین اصلی احتمالا ۵۲ مگاپیکسلی هستیم. هنوز جزئیات بیشتری از مشخصات دوربین‌ها در دست نیست اما به‌گفته‌ی دیجیتال ترندز این حسگرها در مقایسه با P30 پرو بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسند. همچنین برآمدگی دوربین در قیاس با P30 پرو اندکی بزرگ‌تر است. در سمت راست برآمدگی دوربین یک حسگر مدت پرواز برای تشخیص عمق به‌همراه یک فلاش و روزنه میکروفن به چشم می‌خورد. بنا به شایعات، در نسخه‌های پرو و پرمیوم شاهد چهار یا حتی پنج دوربین و زوم اپتیکال تا ده برابر خواهیم بود؛ اما چیزی که از آن اطمینان خاطر داریم این است که هواوی این بار نیز در همکاری با برند شناخته‌ی شده‌ی لایکا دوربین‌های قدرتمندی را در پرچم‌داران جدیدش خواهد گنجاند.

در بخش پایینی گوشی، درگاه Type-C به‌همراه اسپیکر دیده می‌شود اما از جک هدفون خبری نیست. همچنین در پشت این گوشی نشانی از حسگر اثر انگشت به چشم نمی‌خورد و به احتمال زیاد هواوی این حسگر را همانند نسل قبل در زیر نمایشگر تعبیه کرده است.

نمونه آزمایشی هواوی P40

اگر شایعات حقیقت داشته باشد در پرچم‌داران جدید هواوی، مشابه میت ۳۰ پرو و گوشی تاشوی میت Xs شاهد استفاده از تراشه‌ی کرین ۹۹۰ فایوجی این شرکت خواهیم بود. ریچارد یو، مدیر بخش تجاری شرکت هواوی، چندی قبل از این پرچم‌داران تمام عیار هواوی با عنوان «قدرتمندترین پرچم‌داران 5G جهان» یاد کرده بود.

هواوی، هفتم فروردین سال آینده یعنی درست یک سال پس از معرفی سری P30، رسما از پرچم‌داران سری P40 رونمایی خواهد کرد. احتمالا برای مطمئن شدن از اینکه این نمونه‌ی آزمایشی به کدام‌یک از گوشی‌های خانواده‌ی P40 تعلق دارد باید تا آن زمان منتظر بمانیم.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی در این ‌زمینه دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع