مطب‌‌ها و مرکزهای پزشکی در روزهای بحران ویروس کرونا باید بدون تعطیلی فعالیت کنند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با افزایش شیوع ویروس کرونا در ایران، مراجعه‌ی مردم به مطب پزشکان و مرکزهای تشخیص و درمانی افزایش یافته است. دراین‌میان، تعطیلی احتمالی مراکز می‌تواند باعث افزایش فشار بر دیگر سازمان‌های درمانی شود. به‌‌همین‌دلیل، معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام کرد مطب‌ها و مرکزهای درمانی که در روزهای جاری اقدام به تعطیلی کنند، متخلف محسوب می‌شوند.

در ادامه بخوانید:

دکتر جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت خبر جدید را در بخشنامه‌ای به همه‌ی مراکز درمانی و پزشکان اعلام کرد. وی در نامه‌ی خود پس از قدردانی از همکاری تمامی مراکز آموزشی و درمانی پزشکی در پذیرش و انجام اقدام‌های تشخیصی و پیشگیری، بر لزوم ادامه‌ی فعالیت طبق روال مرسوم تأکید کرد. جان‌بابایی با اشاره به اهمیت شیوع ویروس اخیر در کشور، در بخشنامه‌‌ی خود به مراکز درمانی تأکید کرد همه‌ی مرکزها و مطب‌ها باید طبق ساعت‌های فعالیت مندرج در پروانه‌ی بهره‌برداری و ساعت‌های اعلام‌شده‌ی مطب‌ها به سازمان نظام پزشکی، به مراجعان خدمت‌رسانی کنند و هرگونه تعطیلی در خارج از زمان‌بندی‌های اعلام‌شده تخلف است.

بخشنامه‌ی وزارت بهداشت به مراکز درمانی تأکید زیادی بر فعالیت پزشکان متخصص عفونی و داخلی و عمومی می‌کند. در این بخشنامه تأکید می‌شود متخصصان یادشده از هرگونه تعطیلی مطب خودداری کنند و برای فعالیت در ایام نوروز نیز آماده باشند و هرگونه هماهنگی برای فعالیت در روزهای آتی باید با دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط انجام شود. همچنین، شاغلان مرتبط با حوزه‌ی تشخیص و درمان نیز در شرایط بحرانی و اورژانسی کنونی شیوع بیماری واگیردار، باید طبق پروتکل‌های اعلامی با مراجع مرتبط همکاری کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع