کراس اور مفهومی و برقی داچیا اسپرینگ رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

داچیا با رونمایی مدل جدید اسپرینگ (Spring)، به‌طوررسمی به جمع سازندگان خودرو الکتریکی پیوست. اگرچه داچیا اسپرینگ خودرویی مفهومی به‌شمار می‌رود، درواقع نسخه‌ای بازطراحی‌شده از رنو سیتی K-ZE است که سال گذشته در چین به بازار عرضه شد. اگر تزئینات نارنجی فلورسنت و روکش بدنه‌ی پلاستیکی به‌جز لوگو داچیا را برداریم، با همان خودرو رو‌به‌رو می‌شویم.

Dacia Spring crossover / کراس اور داچیا اسپرینگ

جلوپنجره نیز اندکی تغییر یافته تا متناسب با چهره‌ی محصولات شرکت داچیا باشد و چراغ‌های تمام LED در جلو و عقب نمایی از خودرو مفهومی را به‌نمایش می‌گذارند؛ اما وابستگی اصالت آن به رنو بیش‌از‌حد آشکار است. این برند رومانیایی اعلام کرده اسپرینگ ۳/۷۳ متر طول دارد، بدون آنکه سخنی درباره‌ی عرض و ارتفاع این خودرو به‌میان آورد. طول و ارتفاع و فاصله‌ی محوری رنو K-ZE به‌ترتیب ۱،۵۸۰ و ۱،۴۸۰ و ۲،۴۲۳ میلی‌متر است. به‌عبارت‌دیگر، این کراس‌اور کوچک را می‌توان با سوزوکی جیمنی مقایسه کرد.

Dacia Spring crossover / کراس اور داچیا اسپرینگ

در ادامه بخوانید:

نسخه‌ی تولیدی داچیا اسپرینگ به ارزان‌ترین خودرو الکتریکی در اروپا تبدیل خواهد شد، بنابراین، برجستگی خودروهای الکتریکی کوچکی مانند فولکس‌واگن e-up! و سئات Mii الکتریک و اشکودا سیتی‌گو iV را کم‌رنگ می‌کند. اگرچه جزئیاتی از باتری خودرو الکتریکی داچیا منتشر نشده است، می‌دانیم براساس استاندارد WLTP توان کافی برای پیمودن مسافتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر را به اسپرینگ می‌دهد.

تصاویر کابین داچیا اسپرینگ دردسترس نیست و درادامه، دو تصویر از فضای داخل کابین رنو سیتی K-ZE را نمایش داده‌ایم که طراحی داشبورد ساده با صفحه‌نمایش بزرگ در وسط و دریچه‌های هوا در بالا را نشان می‌دهد. کراس‌اور رنو از نمایشگر پشت‌فرمان دیجیتال و کنترل ساده برای گرمایش و تهویه بهره می‌برد و طراحی فرمانش ساده است. داچیا در اوایل سال ۲۰۲۱، کراس‌اور برقی اسپرینگ را در اروپا عرضه خواهد کرد.

Renault City K-ZE / رنو سیتی K-ZE

Renault City K-ZE / رنو سیتی K-ZE

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع