حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بنتلی بکلار مولینر رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برای آن دسته از ثروتمندان جهان که مالکیت بنتلی کنتیننتال جی‌تی را چندان مهم نمی‌دانند، نسخه‌ای گران‌تر و لوکس‌تر از این محصول وجود دارد. بکلار (Bacalar) در استودیو مولینر ساخته می‌شود که رسما قدیمی‌ترین کارگاه ساخت بدنه خودرو در جهان است. این محصول خاص حدود ۱/۹۱ میلیون دلار قیمت دارد و در ۱۲ دستگاه تولید می‌شود که درحال‌حاضر، تمامشان پیش‌فروش شده است.

Bentley Mulliner Bacalar

هدف از تولید بکلار ارائه‌ی خاص‌ترین بنتلی دودر برای عصر مدرن است. در ظاهر، شباهت‌های بسیاری بین بکلار و کنتینتتال جی‌تی کروک دیده می‌شود؛ اما باید توجه کرد این سوپراسپرت لوکس کلکسیونی فقط دو صندلی دارد. طراحی بیرونی الهام‌گرفته از خودرو مفومی EXP100 GT است که سبک بارکتا (برجستگی بدنه در پشت‌سر Barchetta) داشت. تنها قطعه‌ی مشترک در بدنه‌ی بنتلی بکلار و کنتیننال، دستگیره‌های در و سیستم ورود بدون کلید هستند و دیگر اجزا مختص بکلار ساخته شده‌اند.

Bentley Mulliner Bacalar

محصول کلکسیونی بنتلی ۲۰ میلی‌متر پهن‌تر از کنتیننتال جی‌تی است و روی چرخ‌های ۲۲ اینچی حرکت می‌کند که سه‌ رنگ و طرح اختصاصی دارند. در پشت، چراغ‌های تمام LED با ساختاری رشته‌ای وجود دارند که درکنار لوگو برنزی بنتلی و عبارت حک‌شده‌ی Bacalar روی پنل عقب ترکیبی منحصر‌به‌فرد می‌سازند.

Bentley Mulliner Bacalar

شاهکار طراحان مولینر در فضای داخلی به اوج می‌رسد. در بخش میانی داشیبود، از نوع بسیار خاصی از چوب درختان ریوروود (Riverwood) استفاده شده است که حدود پنج‌هزار سال در میان زغال‌سنگ‌های منطقه‌ی آنجلیای شرق انگلستان بوده‌اند. در بخش‌های مختلف صندلی و تودری‌ها نیز، ادوات چوب وجود دارند. مالک متمول بنتلی بکلار می‌تواند از دو چمدان بسیار نفیس با طرح و مواد مشابه صندلی‌ها در صندوق عقب نیز بهره‌مند شود.

گران‌ترین خودرو تولیدی در تاریخ بنتلی از پیشرانه‌ی تویین‌توربو شارژ ۶ لیتری ساخت فولکس واگن نیرو می‌گیرد. این موتور W12 می‌تواند ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت آن ۳/۵ ثانیه و نهایت سرعتش به ۳۲۲ کیلومتربرساعت محدود شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع