حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

علی بابا ۱۸۲ نفر از کارکنان خود را تعدیل کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مسعود طباطبایی، مدیرعامل علی‌بابا با انتشار پستی در حساب توییتر خود اعلام کرد به دلیل متضرر شدن صنعت گردشگری در پی حوادثی مانند بلایای طبیعی و شیوع ویروس کرونا، امکان تمدید قرارداد ۱۸۲ نفر از ۷۵۲ پرسنل این شرکت وجود ندارد. او این موضوع را تصمیمی سخت در راه آینده‌ی خلق شده‌ی علی‌بابا عنوان کرده و نوشته است سال ۹۸ برای کسب‌وکارهای صنعت گردشگری سال پرتلاطمی بوده است.

مقاله‌ی مرتبط:

نیما قاضی، هم‌بنیان‌گذار علی‌بابا پیش‌تر در گفتگو با تک تایمز گفته بود ما درحال‌حاضر بیشتر از اینکه فروش داشته باشیم، استرداد محصولات گردشگری داریم. بسیاری از پروازها، رزرو هتل‌ها و تورها کنسل شده است. او همچنین گفت علاوه‌بر سفرهای خارجی، بسیاری از مردم با توجه به توصیه‌های بهداشتی سفرهای داخلی را نیز لغو کرده‌اند.

علی‌بابا در بیانیه‌ی خود در مورد تعدیل نیروی شرکت نوشت:

«سال ۹۸ برای کسب‌وکارهای صنعت گردشگری ایران سال پرتلاطمی بود و به رغم همه‌ی این تلاطم‌ها که امسال با آن دست‌وپنجه نرم کردیم، خدمات شایسته‌ای را به مردم کشورمان ارائه کردیم.

با اینکه شروع این سال با بلایای طبیعی همراه بود ما توانستیم رشد فوق‌العاده‌ای را در علی‌بابا رقم بزنیم. اما شروع فص پاییز و اتفاقاتی که از نیمه‌ی آن تا به امروز رقم خورد، بدون استثنا صنعت گردشگری را متضرر کرد. در آخرین مورد که وضعیت نامشخصی را برای همه‌ی ما رقم زده، شیوع ویروی کرونا باعث شد، درآمد خود را در آستانه‌ی ششمین سالگرد تأسیس علی‌بابا از دست بدهیم.

بر اساس استراتژی گروه علی بابا برای خلق ثروت از طریق توسعه‌ی گردشگری و پرقدرت عمل کردن در سال‌های آتی، برای عبور از شرایط فعلی ناشی از کاهش ۸۰ درصدی سفرها، علی‌رغم میل باطنی‌مان متاسفانه نتوانستیم امکان تمدید قرارداد ۱۸۲ نفر از ۷۵۴ نفر از همکاران‌مان در علی بابا را فراهم کنیم.»

متن کامل بیانیه در تصویر زیر قابل مشاهده است:

علی بابا

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع