تضمین اصالت و حذف واسطه زنجیره ارزشی بینج بار است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بینج بار یکی از استارتاپ‌هایی است که حدود 9 ماه از استارت فعالیتش گذشته و در این مدت توانسته به افرایش عملکرد کشاورزان کمک شایانی کند.

تولید بینج بار

امیر حسین رضایی دانش آموخته رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر است.  حضور در‌ جمع طرح‌های برگزیده و‌ نهایی جشنواره جوان خوارزمی، جشنواره مخترعین بسیج، جشنواره سمپاد و حضور و‌ کسب عناوین مختلف در مسابقات ربات‌های مسیریاب از جمله سوابق پژوهشی او در ردوران دانشگاه است و امروز با بینج بار به مسیرش ادامه می‌دهد.

امیر حسین رضایی مدیر عامل و هم بنیان‌گذار بینج بار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تک تایمز در رابطه با تولد بینج بار می‌گوید:« تولد بینج بار آبان 97 بود؛ اما از روزی که لانج شده حدود 9 ماه می‌گذرد. در روزهای اول برای شناساندن نوع و جنس فعالیت خود به روستاهای متفاوتی رفتیم و توانستیم کشاورزان منطقه را با بینج بار و نحوه فعالیت و کمکی که می‌تواند به کشاورزها داشته باشد آشنا کنیم.»

او در رابطه با بیمج بار می‌گوید:«ما در واقع اولین سامانه فروش مستقیم برنج توسط کشاورزان در ایران هستیم و کشاورزان را بدون واسطه به مصرف کننده نهایی متصل می‌کنیم. البته نقطه قوت سرویس ما در این است که ما هر کشاورزی را عضو سامانه خود نمی‌کنیم و در‌ تمامی مراحل، کنترل کیفیت انجام می‌دهیم و محصول با کیفیت تضمین شده را برای مصرف کنندگان ارسال می‌کنیم.»

رضایی با عنوان این موضوع که بینج بار اولین سامانه فروش مستتقیم برنج توسط خود کشاورزهاست؛ ادامه می‌دهد:« در بینج بار به کمک تیمی تخصصی که از بچه‌های پژوهشکده ژنتیک برنج دانشگاه مازندران تشکیل شده به صورت تخصصی به کشاورزها مشاوره می‌دهیم و بدین ترتیب کشاورزان و محصولاتشان از تولید تا برداشت تحت نظارت ما هستند تا نتیجه خوبی در نهایت داشته باشند.»

15 درصد افزایش عملکرد

هم‌بنیان‌گذار بینج بار با اشاره به این نکته که 4 نوع برنج توسط این تیم معرفی شده است اضافه می‌کند:« تاثیرات مشاوره ما در این مدت کوتاه که اغلب به صورت تلفنی انجام می‌شد باعث شد کشاورزانی که با ما کار می‌کنند با 15 درصد افزایش عملکرد نهایی همراه باشند. این در صورتی بود که کشاورزان همان منطقه با 5 درصد کاهش عملکرد مواجه بوند.»

او در رابطه با نحوه مشاوره به کشاورزان تاکید می‌کند:« ما در این مشاوره‌ها تلاش می‌کنیم شرایط آب و هوایی، دوز و میزان سم و… را به صورت تخصصی در اختیار کشاورزان قرار دهیم تا ضمن بالا بردن اعتماد کشاورزان به خودمان، به مشتریان نهایی خود نیز برنجی با کیفیت تحویل دهیم.»

با بینج بار کشاورز خود را بشناسید

به اعتقاد مدیر عامل بینج بار؛ این استارتاپ با کوتاه کردن زنجیره تامین، ارزش قابل توجهی برای مشتری رقم زده است. او می‌گوید:«  در بینج بار؛ مشتری با داستان زندگی کشاورز آشنا شده و او را کاملا می‌شناسد. حتی با منطقه زندگی کشاورز آشنا می‌شود. از طرفی مشتری مطمین است که از تولید تا برداشت؛ بینج بار نظارت مستقیم بر محصول دارد  و اطمینان خاطر بالایی از جهت کیفیت نهایی به مشتری دست می‌دهد.»

رضایی با اشاره به این موضوع که به همراه بسته ارسالی برنج ؛ به عنوان تستر بسته کوچکی در اختیار مشتری قرار داده می‌شود؛ ادامه می‌دهد:« با تدارک دیدن بسته تستر به مشتری این امکان را داده‌ایم که اگر از بسته تستر راضی نبود به صورت رایگان محصول اصلی را مرجوع کند. البته تا به امروز در این مورد بسته مرجوعی نداشته‌ایم و مشتری‌ها همیشه در نهایت از محصول راضی بوده‌اند. کار بینج بار تضمین اصالت است و حذف واسطه بزرگترین کمک ما به مشتری و کشاورزان است. »

8میلیارد تومان افزایش گردش اقتصادی کشاورزان

بنیانگذار بینج بار می‌گوید به برنج کشاورزانی که با این گروه وارد همکاری می‌شوند گواهی اصالت اعطا می‌کنند و در توضیح بیشتر ادامه می‌دهد:« دعوی‌های دادگاه در این اصالت ما را همراهی می‌کنند و رای اصالت کفیت را صادر می‌کنند. این گواهی از اصالت محصول نهایی و تشکیل نشدن از ترکیب برنج با کیفیت و بی کفیت در کنار هم خبر می‌دهد. ضمن اینکه هرینه ارسال توسط باربری برای تهران و مازندران رایگان است و از طریق پست نیز با هزینه کمی مشتری‌ها می توانند به برنج های بینج بار دسترسی داشته باشند.»

او با ارایه آماری تاکید می‌کند:« در طول این مدت حدودا به 80 کشاورز مشاوره دادیم که در نهایت با 15 درصد افزایش کیفی؛ حدود 8 میلیارد تومان به افزایش گردش افتصادی کشاورزان کمک کردیم. یعنی در برنج طارم اگر شما قیمت پایه را15 هزار تومان در نظر بگیرید؛ این رقم در هر هکتار حدود 300 تا 400 کیلو برنج طارم اضافه بوده که زمینه گردش مالی بهتر برای کشاورزان را ساخته است.»

بینج بار در حال حاضر به صورت وبسایت مشغول ارایه خدمات است. رضایی با عنوان این موضوع که در حال حاضر حدود 60 تا 70 هزار یونیک آی پی کاربران این استارتاپ را تشکیل داده‌اند، در پایان تاکید می‌کند:« در حال حاضر حدود 50کشاورز به صورت استند بای داریم که در ادامه به آنها مشاوره خواهیم داد. کشاورزانی که تقاضای همکاری دارند می‌توانند برای ما درخواست خود را ارسال کنند. در حال حاضر ما بیشتر بر این نکته زوم کرده ایم که کشاورزانی که توانایی بیشتری دارند را وارد چرخه سیستم خود کنیم تا در نهایت نتیجه خوبی نیز به دست بیاوریم.»

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع