فورد رنجر با پیشرانه V6 رپتور برای مسابقات آفرود تولید می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فورد برای شرکت در مسابقات آفرود کراس‌کانتری نسخه‌ای از پیکاپ رنجر را با پیشرانه‌ی رپتور تولید می‌کند که می‌تواند نشانه‌ای از عرضه‌ی مدل جاده‌ای قدرتمندتر هم باشد. 

فورد نسخه‌ای از مدل رنجر را رونمایی کرده که تنها در ظاهر رنجر است و در زیر پوسته‌ی آن شاهد قوای فنی کاملا متفاوتی هستیم. این پیکاپ جدید در مسابقات سری کراس‌کانتری در آفریقای‌جنوبی شرکت خواهد کرد. 

فورد قبلا نیز مدلی از رنجر را برای سری مسابقات آفریقای‌جنوبی آماده کرده بود. آن مدل از پیشرانه‌ی پنج‌لیتری V8 و تعلیق عقب صلب استفاده می‌کرد؛ ولی مدل جدید رنجر مسابقه‌ای از پیشرانه‌ی ۳/۵ لیتری V6 از سری اکوبوست فورد استفاده می‌کند. فورد همچنین شاسی این خودرو را نیز بازنگری کرده است تا امکان انتقال پیشرانه به بخش عقب خودرو (طرح موتورمیانی) فراهم شود. 

Ford Ranger For Cross Country Racing

در بخش سیستم تعلیق این خودرو، از محور عقب صلب خبری نیست و فورد آن را با سیستم کاملا مستقل در هر چهار چرخ جایگزین کرده است. برای متوقف‌کردن این خودرو نیز فورد از کالیپرهای ترمز برمبو با ۶ پیستون در جلو استفاده کرده و کالیپرهای ترمز عقب نیز از نوع خنک‌شونده با مایع است.

تا اواسط سال ۲۰۲۰، فورد سه مدل مسابقه‌ای از رنجر را رونمایی خواهد کرد. تا زمان آمدن مدل جدید رنجر مسابقه‌ای به بازار، تیم‌ها فعلا به مدل V8 این خودرو دسترسی خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود مدل کاملا جدید فورد رنجر برای سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود. اگر این‌طور باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد این خودرو برای سال ۲۰۲۲ به بازار ایالات متحده نیز راه پیدا می‌کند. حالا این خودرو مسابقه‌ای تصویری واضح‌تر از خودرویی به ما می‌دهد که ممکن است در آینده وارد بازار شود.

استفاده از سیستم تعلیق کاملا مستقل در فورد رنجر تولیدی کاملا منتفی است؛ حتی اگر فورد در فکر تولید نسخه‌ای اسپرت از این خودرو باشد؛ زیرا حتی خریداران وانت‌های قدرتمند و اسپرت نیز چندان به پرش با خودرو علاقه‌ای ندارند. محورهای صلب از بابت هزینه‌ی نگه‌داری و دوام بهتر از سیستم‌های تعلیق مستقل هستند؛ به‌همین‌دلیل، فورد آن‌ها را حفظ خواهد کرد. 

پیشرانه‌ی خودرو جدید فورد بخشی است که می‌تواند تغییر کند. در‌حال‌حاضر، رنجر در بازار آمریکا فقط با یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر سری اکوبوست با قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار عرضه می‌شود. ناگفته نماند شایعاتی وجود دارد مبنی‌بر اینکه نسخه‌ای قدرتمند از رنجر در آینده وجود خواهد داشت. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع