آخرین تلاش‌های سونی برای بقا در بازار گوشی‌های هوشمند با Xperia L4

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سونی، درست مانند نوکیا، بلکبری و HTC سابقه‌ای نسبتا طولانی در بازار موبایل داشته است، که به دوران آغاز همکاریش با شرکت اریکسون باز می‌گردد. با این حال، مانند HTC، در سال‌های اخیر در تلاش برای بقا در کسب و کار موبایل به مشکل برخورده است و بعید نیست که در آینده‌ای نه چندان دور کار خود را کاملا متوقف کند، درست مانند کسب و کارش در حوزه PC. آن زمان ممکن است به زودی فرا برسد ولی سونی همچنان آخرین تلاش‌هایش را در حوزه اسمارتفون‌ها به اجرا در می‌آورد، که با عرضه جدیدترین دستگاه میان‌رده‌اش آغاز شده است.

 

به گزارش تک تایمز به نقل از اسلش‌گیر، ایکسپریا L4 ممکن است خیلی هم برای نجات سونی منحصر به فرد نباشد. در سال گذشته، این شرکت نمایشگر CinemaWide با نسبت 21:9 را بر روی نسل جدید گوشی‌های ایکسپریای بدون حروفش معرفی کرد. اکنون همان طراحی Wide (منهای Cinema) برای سری میان‌رده آن از طریق گوشی 6.2 اینچی ایکسپریا L4 معرفی شده است.

 

سونی قصد دارد که بر روی قابلیت‌های چندوظیفگی و چندپنجره‌ای این گوشی با این نمایشگر مانور دهد ولی پردازشگر مدیاتک هلیو P22 و 3GB رم آن ممکن است برای چنین نوعی از کاربری ایده‌آل نباشد. سیستم دوربین سه‌گانه آن از دوربین اصلی 13MP، لنز فوق عریض 5MP، و حسگر عمق 2MP تشکیل یافته است، که آن هم ممکن است چندان ویژگی نداشته باشد. با این حال، باتری 3,580 mAh و جک هدفون 3.5 mm  آن قطعا موجب جذابیت آن می‌شوند.

 

ولی در حالی که سونی اکنون قدری برای ایکسپریا L4 سر و صدا راه انداخته است اما بی سر و صدا در حال تغییراتی در حضور آنلاینش در کسب و کار موبایل است. وبسایت Sony Mobile آن که قبلا اختصاصا برای این حوزه لحاظ شده بود اکنون محو شده و به سایت اصلی سونی ری‌دایرکت می‌شود. البته این سایت نیز بخشی مربوط به گوشیها دارد، ولی این بار، به جای برخورداری از یک نشانی قابل به یادسپاری، باید به یکی از زیرصفحات آن بروید.

 

با اینکه اسمارتفون‌ها همچنان در برنامه‌های آتی سونی نقشی ایفا می‌کنند ولی تا حدود زیادی به سطح لوازم جانبی تنزل داده شده‌اند.

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع