حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بلک شارک ۳ و ۳ پرو با نمایشگرهای ۹۰ هرتزی OLED و شارژ مغناطیسی معرفی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بلک شارک، برند فرعی شیائومی، گوشی‌های گیمینگ جدید خود را با قابلیت‌های گیمینگ فراوان معرفی کرد. این هندست‌ها قرار است ابتدا در چین و سپس در بازارهای جهانی عرضه شوند. در ادامه نگاهی به مشخصات این دستگاه‌ها می‌اندازیم.

بلک شارک ۳ پرو

مدل پرو، نمایشگر بزرگتر و قابلیت‌های اضافه‌تری نسبت به مدل استاندارد دارد. بلک شارک ۳ پرو دارای پنل غول‌پیکر ۷.۱ اینچی OLED با رزولوشن +QHD و رفرش ریت ۹۰ هرتز است.

این دستگاه مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ بوده و از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند. نسخه پرو دارای دو گزینه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی است، اما فقط مدل ۱۲ گیگابایتی از جدیدترین نسل حافظه LPDDR5 بهره برده و مدل ۸ گیکابایتی از حافظه LPDDR4X استفاده می‌کند. ضمنا برای حافظه داخلی دستگاه، فقط یک گزینه ۲۵۶ گیگابایتی وجود دارد.

در پشت بلک شارک ۳ پرو سه دوربین شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی f/1.8، لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور عمقی ۵ مگاپیکسلی وجود دارد. دوربین سلفی جلو هم ۲۰ مگاپیکسل است.

اما بهترین بخش این گوشی، باتری غول‌پیکر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن است. این باتری از شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند. شیائومی می‌گوید که این فناوری می‌تواند باتری بلک شارک ۳ پرو را فقط در عرض ۳۸ دقیقه شارژ کامل کند. ضمنا اگر شما در وسط بازی بودید و نیاز به شارژ داشتید، می‌توانید یک شارژر مغناطیسی ۱۸ واتی را به پشت آن بچسبانید و بدون نیاز به کابل بازی خود را ادامه دهید.

یکی دیگر از مزیت‌های مدل پرو، دکمه‌های جدید بیرون‌جهنده آن است. این دکمه‌های کشویی فیزیکی جایگزین دکمه‌های حساس به هوا در مدل‌های قبلی شده‌اند. بلک شارک، تعداد ۳۰۰ هزار باز بیرون‌جهندگی را بدون هیچ مشکلی برای آن تضمین کرده است.

بلک شارک ۳

مدل استاندارد این گوشی دارای نمایشگر کوچکتر ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن +FHD است و از یک باتری کوچکتر ۴۷۲۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. ضمنا فاقد دکمه‌هایی کشویی است. تفاوت دیگر آن با نسخه پرو مربوط به حافظه می‌شود و سه گزینه ۸/۱۲۸ گیگابایتی، ۱۲/۱۲۸ گیگابایتی و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی برای آن ارائه شده است. بقیه مشخصات این دو دستگاه تقریبا مشابه هم هستند.

طراحی هر دو مدل نیز یکسان است: هر دو، از فلز و شیشه ساخته‌ شده‌اند و حفره‌ای بر روی نمایشگر آن‌ها وجود ندارد. همچنین از یک سیستم خنک‌کننده بهبودیافته‌ بر روی آن‌ها استفاده شده که در مقایسه با نمونه به کار رفته در نسل قبلی عملکرد بهتری دارد. ضمن اینکه هر دوی آن‌ها، برخلاف بلک شارک ۲ و ۲ پرو، دارای جک هدفون ۳.۵ میلیمتری هستند.

مدل استاندارد بلک شارک ۳، در سه رنگ معرفی شده است: مشکی، خاکستری و نقره‌ای؛ در حالیکه نسخه پرو فقط در دو رنگ مشکی و خاکستری ارائه شده است. بلک شارک ۳ از روز ۱۶ اسفند (۶ مارس) به قیمت پایه ۵۰۰ دلار برای نسخه ۸/۱۲۸ گیکابایتی فروخته خواهد شد و بلک شارک ۳ پرو هم به قیمت ۶۷۵ دلار برای مدل پایه ۸/۲۵۶ گیگابایت از روز ۲۷ اسفند (۱۷ مارس) عرضه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع