تخصصی ترین تکنیک های سئو

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

زمانیکه کاربران بسیاری در مرورگرهای سیستم خود عبارت آموزش سئو را سرچ می کنند بدون شک وب سایت های بسیاری برای آن ها نمایش داده خواهد شد که در مورد تخصصی ترین تکنکیک های سئو و آموزش توانسته اند بالاترین رتبه را بدست آورند که با خواند مطالب منتشر شده در این وب سایت ها کاربران می توانند اطلاعات بسیاری را بدست آورند که در زمینه سئو بسیار مهم و ضروری می باشد.

شک نداشته باشید که تکنکیک هایی که در زمینه سئو سایت دارای اهمیت می باشند شاید در ابتدای کار به مدیران نتواند کمک بسیاری کند اما با با گذر زمان نتیجه مطلوبی را برای وب سایت آن ها به ارمغان خواهد آورد.

SEO

Search Engine Optimization همان بهینه سازی موتور جستجو و عبارت تکمیلی SEO می باشد. برخی از افراد فکر می کنند زمانیکه صحبت از سئو کردن سایت به میان می آید یعنی اینکه با دستکاری و فریب کاری بر روی سایت کاری کنیم که موتورهای جستجو فریب خورده و بتوانند وب سایت را در بالاترین جایگاه در نتایج جستجو برای کاربران نمایش دهند. در صورتیکه این چنین نیست، بلکه سئو مجموعه روش ها و تکنیک هایی می باشد که شما می توانید برای تغییر استراتژیک وب سایت مورد استفاده قرار دهید و در حقیقت فرایندی است که به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

شاید در ظاهر فرایند سئو کار چندان آسان و راحتی نباشد اما شما می توانید با تخصصی ترین تکنیک های سئو که بر روی وب سایت خود انجام می دهید این فرایند سخت را آسان کنید. البته نباید فراموش کنید که سئو نیاز به دانش و مهارت بسیار دارد و بدون داشتن مهارت و دانش لازم در این زمینه نمی توانید کار موثری را برای وب سایت خود انجام دهید.

اهداف سئو

  • تاثیر در بازدید وب سایت
  • ایجاد برند برای سایت
  • افزایش ترافیک وب سایت
  • کسب رتبه بهتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو
  • افزایش فروش محصولات و ارائه خدمات وب سایت
  • بهترین ابزار برای تبلیغات

سئو در آینده

کاری که شما به عنوان مدیر وب سایت می توانید انجام دهید این است که همیشه آماده تغییراتی که گوگل برای الگوریتم های خود در نظر می گیرد آماده کنید. تغییرات الگوریتم های گوگل همیشه جزء مفهوم ها و تکنیک هایی جدید می باشد که می تواند بر بهبود جایگاه وب سایت شما بسیار تاثیر گذار باشد. زمانیکه این تغییرات ثابت شود تمام رقبای شما و مدیران وب سایت ها به دنبال بروزرسانی سئو سایت خود می باشند و اگر شما از این مرحله عقب بیافتید برای وب سایت شما مشکلاتی را  به همراه خواهد داشت که از مهم ترین آنها افت رتبه و جایگاه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو می باشد.

 تکنیک های سئو

یکی از بهترین و سریع ترین راه هایی که می توانید به کمک آن رنک وب سایت خود را به خوبی انجام دهید به کاربردن تکنیک های سئو در وب سایت می باشد.

سئو ایران به شما پیشنهاد می کند در صورتیکه می خواهید تمام صفحات وب سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو در بالاترین رتبه و جایگاه مشاهده کنید از تخصصی ترین تکنیک های سئو در وب سایت خود استفاده نماید تا روند کار شما به خوبی و به درستی صورت گیرد.

فاکتورهای بسیاری وجود دارند که شما برای سئو کردن وب سایت خود باید به آن ها توجه داشته باشید که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها پرداخته ایم.

 تخصصی ترین تکنیک های سئو

  • محتوای طولانی
  • بروزرسانی محتواهای قدیمی وب سایت
  • بک لینک با کیفیت
  • آنالیز سئو سایت
  • تجربه کاربری ( UX) 

 محتوای طولانی

پیش تر عنوان کردیم برای اینکه وب سایت شما بتواند بهترین رتبه و جایگاه را توسط موتورهای جستجو کسب نماید باید از تکنیک هایی که در این زمینه می توانند کمک بسیاری به شما کنند استفاده نمایید. تکنیک هایی که تعداد آن ها چندان کم هم نمی باشد و شاید در ظاهر کاری انجام ندهند اما استفاده و به کارگیری آن ها می تواند به کسب رتبه وب سایت شما کمک بسیاری کند.

یکی از تکنیک های تاثیر گذار روی سئو سایت تولید محتواهای طولانی می باشد. در مقاله های قبلی سئو ایران برایتان عنوان کردیم که تولید محتوا چقدر می تواند روی سئو وب سایت شما تاثیر گذار باشد و هر چه محتوای تولید شده دارای کیفیت بیشتر بوده و برای کاربران و موتورهای جستجو جذابیت بیشتری داشته باشد سایت شما نتیجه بهتری را بدست خواهد آورد.

کارشناسان سئو به اهمیت محتوایی که شما تولید می کنید تاکید بسیاری دارند بنابراین شکی در این مسئله وجود ندارد که تولید محتوا از تخصصی ترین تکنیک های سئو می باشد. در نتیجه شما هیچ وقت نمی توانید به طور کامل طول محتوا را نادیده بگیرید. محتواهای طولانی که شما برای وب سایت خود تولید می کنید می تواند به کسب رتبه وب سایت شما کمک کند پس سعی کنید محتواهایی که تولید می کنید بیش از 1500 کلمه داشته باشند

 بروزرسانی محتواهای قدیمی وب سایت

برای اینکه شما در وب سایت خود بهترین بهره را از محتواهایی که تولید می کنید ببرید بهترین راه این است که محتواهای قدیمی وب سایت خود را بروزرسانی کنید.  برای مثال: شما در وب سایت خود محتوایی تحت عنوان سئو کلاه سیاه یک ماه قبل در وب سایت خود منتشر کرده اید طبیعتا تا به امروز گوگل بروزرسانی های مهمی را در الگوریتم رتبه بندی خود به وجود آورده است. پس بهترین کار این است که شما لیست محتوای قدیمی خود را آماده کرده و اطلاعات تمام آن ها را بروزرسانی کنید بعد از این کار متوجه خواهید شد که  مطالب قدیمی شما با توجه به فاکتورهای رتبه بندی جدید، به خوبی بهینه شده اند.

نتیجه اینکه یکی دیگر از تخصصی ترین تکنیک های سئو همین بروزرسانی محتواها می باشد که به جذب مخاطب بیشتر نیز به شما کمک خواهد کرد و شما شاهد افزایش ترافیک وب سایت نیز خواهید بود.

 لینک با کیفیت

زمانیکه شما بتوانید از وب سایت هایی که دارای اعتبار بالایی می باشند لینک دریافت کنید ناخواسته به اعتبار وب سایت خود نیز افزوده اید و کاری کرده اید که اعتبار سایت شما هم افزایش پیدا کند. دریافت و ساخت بک لینک های با کیفیت می تواند به شما کمک کند تا  ارزش بیشتری در بازار رقابت نسبت به رقبای خود بدست آورید.

بنابراین زمانیکه تعداد زیادی لینک با کیفیت دریافت می کنید به احتمال زیاد رتبه های بالاتری را توسط موتورهای جستجو بدست خواهید آورد که این یکی از مهم ترین تکنیک های سئو می باشد.

 آنالیز سئو سایت

یکی دیگر از بهترین و تخصصی ترین تکنیک های سئو که در روند ب هینه سازی وب سایت به طور دائم مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد آنالیز سئو سایت شما می باشد. این مسئله ممکن است کمی زمان بر باشد تا شما بتوانید به نقاط ضعف وب سایت خود پی ببرید اما از جمله کارهایی است که به بهبود سایت شما کمک بسیاری خواهد کرد. بدون شک آنالیز وب سایت از تاثیرگذارترین کارهایی است که به شما کمک خواهد کرد تا از روند بهبود سایت خود به بهترین نتیجه ممکن برسید.

 تجربه کاربری (UX)

تا به اینجا با 4 تکنیک تخصصی سئو آشنا شده اید حال می خواهیم به یکی دیگر از این تکنیک ها که می تواند در کسب رتبه و سئو وب سایت شما تاثیر گذار باشد صحبت کنیم. تا به حال عبارت UX چیست به گوشتان خورده است؟! تجربه کاربری همان UX می باشد که نشان دهنده میزان رضایت کاربرانی است که به سایت شما وارد شده اند. در حقیقت می توانیم بگوییم که تجربه کاربری همان حس خوب و بدی است که شما می توانید از سایت خود به کاربرانتان انتقال دهید. همچنین User Experience عبارت تکمیل یافته UX می باشد.

 حرف آخر

ما تمام تلاش خود را کردیم تا در این مقاله به مهمترین، تاثیرگذار ترین و تخصصی ترین تکنیک های سئو اشاره داشته باشیم و امیدواریم که شما هم با استفاده از این تکنیک ها بتوانید سایت خود را به گونه ای طراحی و مدیریت کنید که بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را در صفحات نخست گوگل بدست آورید.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع