دارندگان همه مدل‌های تلفن همراه می‌توانند در فیسبوک عکس سه‌بعدی بگیرند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

از این به‌بعد، کاربران اپلیکیشن فیسبوک می‌توانند حتی با دوربین‌های معمولی و تک‌لنزی تلفن‌همراه خود هم عکس‌های سه‌بعدی بگیرند و به‌اشتراک بگذارند.

فیسبوک اعلام کرد قابلیت جدید اپلیکیشن این شبکه‌ی اجتماعی به کاربرانی که تلفن‌همراهشان فقط یک دوربین دارد، این امکان را می‌دهد تا با دوربین خود عکس سه‌بعدی بگیرند و در فیسبوک‌ به‌اشتراک بگذارند. در به‌روزرسانی جدید، کاربران می‌توانند با دوربین جلو گوشی موبایل خود نیز سلفی سه‌بعدی بگیرند. در زیر، نمونه‌ای از تصاویر ثبت‌شده با قابلیت جدید در تایم‌لاین فیسبوک دیده می‌شود.

عکس سه بعدی فیسبوک

قابلیت انتشار عکس‌های سه‌بعدی که در اکتبر ۲۰۱۸ معرفی شد، پیش‌از‌این مختص کاربرانی بود که تلفن‌همراه آن‌ها حداقل از دو لنز برخوردار بود و می‌توانستند عکس‌های پرتره بگیرند. در این قابلیت، فیسبوک با استفاده از هر لنز دوربین کاربر یک عکس ثبت می‌کرد و با دادن عمق به خروجی نهایی، آن را به عکس سه‌بعدی تبدیل می‌کرد.

در ادامه بخوانید:

قابلیت جدید فیسبوک که تنها به یک لنز دوربین نیاز دارد، براساس یادگیری ماشین عمل می‌کند. فیسبوک می‌گوید این قابلیت با کمک هوش مصنوعی به عکس ثبت‌شده ساختار چندبعدی می‌بخشد. 

فیسبوک می‌گوید کاربرانی که آیفون ۷ یا جدیدتر دارند و کاربرانی که از تلفن‌های اندروید میان‌رده‌ی جدید و جدیدتر استفاده می‌کنند، می‌توانند از امکانات ابزار تصویر سه‌بعدی در اپلیکیشن فیسبوک بهره‌مند شوند.

بررسی‌های خبرگزاری ورج نشان می‌دهد این قابلیت هنوز دراختیار تمامی کاربران گوشی‌های همراه قرار نگرفته است و گویا تنها برای تصاویر ثبت‌شده‌ی آیفون ۱۱ پرو در حالت پرتره قابل‌استفاده است. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع