گوشی‌های ریلمی ۶ و ۶ پرو با نمایشگر ۹۰ هرتز و قیمت زیر ۲۰۰ دلار معرفی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

امروز ریلمی ۶ و ۶ پرو رسما رونمایی شدند و علیرغم اینکه فقط پنج ماه بعد از مدل‌های قبلی خود معرفی می‌شوند، اما ارتقاهای قابل‌توجهی نسبت به آن‌ها دارند که عبارتد از چیپست‌های جدید، نمایشگرهای ۹۰ هرتز و شارژ سریع ۳۰ وات.

ریلمی ۶

ریلمی ۶ مجهز به چیپست گیمینگ G90T مدیاتک (تراشه ۱۲ نانومتری هشت هسته‌ای شامل دو هسته Cortex A76 با سرعت کلاک ۲.۰۵ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز)، پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 و ۴، ۶ و ۸ گیگابایت رم است.

ریلمی ۶ مثل ریلمی ۵ دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD بوده، اما با رزولوشن +FHD و رفرش ریت ۹۰ هرتز است. نمایشگر این گوشی از پوشش گوریلا گلس ۳ بهره می‌برد و بر روی خود یک هول پانچ برای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی F/2.0 (با سنسور نسبتا بزرگ ۱/۳٫۱ اینچ) دارد.

چهار دوربین هم در پشت دستگاه وجود دارد: دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL Bright GW1 سامسونگ، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی F/2.3، لنز ماکرو اختصاصی ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمقی ۲ مگاپیکسلی برای بهبود عکس‌های پرتره.

ریلمی ۶ با دو نسخه حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت UFS2.1 معرفی شده و هر دوی آن‌ها دارای اسلات microSD اختصاصی و اسلات‌های سیم‌کارت دوگانه هستند.

در داخل این گوشی یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌امپرساعتی وجود دارد که می‌تواند با شارژر ۳۰ واتی داخل جعبه در عرض یک ساعت شارژ کامل شود.

سه مدل برای این گوشی ارائه شده است: ۴/۶۴ گیگابایت به قیمت ۱۷۷ دلار، ۶/۱۲۸ گیگابایت به قیمت ۲۰۴ دلار و ۸/۱۲۸ گیگابایت به قیمت ۲۱۸ دلار.

پیش‌سفارش این دستگاه هم اکنون قابل دسترس است و فروش‌های آن در هند از تاریخ ۲۱ اسفند (۱۱ مارس) و از طریق فروشگاه‌های Flipkart و Realme.com شروع خواهد شد.

ریلمی ۶ پرو

ریلمی ۶ پرو مجهز به چیپست جدید اسنپدراگون ۷۲۰G (با استفاده از فناوری ۸ نانومتری ساخته شده و دارای هشت هسته Kryo 465 است)، پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۸ و ۶ یا ۸ گیگابایت رم است.

این دستگاه از نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD با رفرش ریت ۹۰ هرتز و رزولوشن +FHD بهره می‌برد و دارای هول پانچ حبه‌ای برای دو دوبین سلفی است. این دوربین‌ها شامل یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی F/2.0 سونی IMX471 و یک لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۰۵ درجه می‌شوند.

دوربین‌های پشت هم از یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی F/2.5، لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند. ریلمی ۶ پرو از لرزشگیر ویدئو UIS و UIS Max بهره می‌برد.

باتری این گوشی مثل مدل استاندارد، ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوده که از شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند.

هر دو گوشی بر روی خود رابط کاربری Realme UI را در کنار اندروید ۱۰ اجرا می‌کنند و نسخه پرو از سیستم ناوبری ماهواره کشور هند به نام NavIC پشتیبانی می‌کند.

پیش‌سفارش‌های ریلمی ۶ پرو اکنون با قیمت ۲۳۲ دلار برای نسخه ۶/۶۴ گیگابایتی شروع شده است. نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی آن ۲۴۵ دلار قیمت دارد، در حالیکه قیمت گزینه ۸/۱۲۸ گیگابایتی آن ۲۶۰ دلار است. اولین فروش این دستگاه هم برای تاریخ ۲۳ اسفند (۱۳ مارس) در فروشگاه‌های آنلاین Flipkart و ریلمی و همچنین خرده‌فروشی‌ها برنامه‌ریزی شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع