مروری بر اخبار فناوری ایران در هفته دوم اسفند98

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اول این هفته با گزارش صدا و سیما علیه دیجی کالا استارت خورد  و در ادامه علی بابا بزرگترین شرکت گردشگری ایران 182 نفر از نیروهای خود را تعدیل کرد و الی گشت نیز در ادامه 80 کارمند خود را تعدیل کرد.

علی بابا 182 نفر از نیروهای خود را تعدیل کرد

بزرگترین استارتاپ گردشگری ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و در ادامه آن لغو بیش از 80 درصد سفرها، ناچار به تعدیل 182 نفر از 754 نیروی کاری این شرکت شده است. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

گزارش صداوسیما درباره احتکار ماسک توسط دیجی‌کالا کذب است

در حالی که صدا و سیما با پخش یک فیلم خبر از احتکار دیجی کالا و کشف 5 میلیون ماسک خبر داد این شرکت با بیانیه ای تلاش کرد اتهامات وارده رارد کند. برای ادامه خبر تک تایمز کنید. 

شبکه ملی اطلاعات در مسیر شکست کرونا بسیار کمک کرده است

سید ابوالحسن فیروزآبادی از نقش چشمگیر فضای مجازی و اهمیت شبکه ملی اطلاعات در مواجهه، کنترل شیوع و شکست مشکلات جهانی همچون ویروس کرونا در کشور خبر داد. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

چگونه در کمتر از 24 ساعت ورق صفحات اجتماعی به نفع دیجی کالا برگشت؟

24 ساعت از انتشار خبر احتکار ماسک توسط دیجی کالا نگذشته بود که دیجی کالا توانست ورق را به نفع خود برگردانده و سربلند میدان باشد. برای ادامه خبر تک تایمز کنید. 

ساخت ۲ ماهواره راداری و اپتیکی به بخش خصوصی واگذار شد

س سازمان فضایی ایران در توییتی از رسیدن به مرحله نهایی انتخاب ۲ کنسرسیوم برای واگذاری مراحل طراحی و ساخت ماهواره های سنجش از دور راداری و اپتیکی به بخش خصوصی خبر داد. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

5 میلیون ماسک مربوط به مجموع کشفیات تعزیرات و صرفا محدود به دیجی کالا نیست

خبر احتکار 5 میلیون ماسک توسط دیجی کالا در حالی دیروز منتشر شد که مدیر کل تعزیرات استان تهران این رقم را مربوط به کشفات هفته گذشته اعلام کرد و عنوان کرد این رفم صرفا مخدود به دیجی کالا نیست. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

تضمین اصالت و حذف واسطه زنجیره ارزشی بینج بار است

بینج بار یکی از استارت آپ‌هایی است که حدود ۹ ماه از شروع فعالیتش گذشته و در این مدت توانسته است به افرایش عملکرد کشاورزان کمک شایانی کندو برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

دیوار انتشار آگهی فروش ژل‌های بهداشتی و محلول‌های الکلی را ممنوع کرد

سایت دیوار خبر داد با قوانین سخت‌گیرانه جلوی گرانفروشی محتکران مواد ضدعفونی را گرفته است و پس از این انتشار آگهی فروش ژل‌های بهداشتی، محلول‌های الکلی و دیگر محصولات پیشگیری از کرونا را ممنوع کرده است. برای ادامه خبر تک تایمز کنید. 

در پی شیوع کرونا شورای پول واعتبار برای حمایت از کسب و کارها مصوبات جدیدی اتخاذ کرد

شورای پول و اعتبار عصر روز گذشته 13 اسفندماه سالجاری، گزارش بانک ‌مرکزی را درخصوص مشکلات بوجود آمده برای فعالان اقتصادی به ویژه صاحبان کسب و کارهای کوچک در بازپرداخت تسهیلات دریافتی به دلیل شرایط حاکم بر جامعه ناشی از شیوع کرونا می خوانید. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

مدرس خیابانی: پهنای باند کسب و کارهای اینترنتی را افزایش دهید

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهادهایی برای حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی و مصرف‌کنندگان به وزیر ارتباطات ارائه داد. برای ادامه خبر تک تایمز کنید.

فشارهای جهت‌دار و پخش گزارش‌های خلاف واقع چراغ روشن اقتصاد دیجیتال را خاموش می‌کند

کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در خصوص افزایش فشارها بر کسب‌وکارهای فضای مجازی بیانیه صادر کرد. برای ادامه خبر تک تایمز کنید. 

ویکی‌پدیای فارسی فیلتر شد!

وبسایت ویکی‌پدیای فارسی در ایران فیلتر شد.خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یکی از مسئولان این وبسایت نوشت که مسدود شدن صفحه فارسی ویکی‌پدیا در ارتباط با فوت یک عضو شورای تشخیص مصلحت نظام بر اثر کرونا بوده است برای ادامه خبر تک تایمز کنید. 

هشدار مرکز ماهر؛ سوءاستفاده هکرها از وحشت مردم از ویروس کرونا

 هکرهای کلاه سیاه از وحشت مردم در شیوع ویروس کرونا سوءاستفاده‌ کرده و با به کارگیری حملات گسترده مهندسی اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران می‌کنند. برای ادامه خبر تک تایمز کنید. 

به دلیل پیشگیری از کرونا سقف برداشت و انتقال وجوه بانکی افزایش یافت

بانک مرکزی سقف برداشت و انتقال وجه از طریق کانال‌های مختلف را با هدف مراجعه حضوری کمتر مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز افزایش داد. برای ادامه خبر تک تایمز کنید. 

60 درصد سایت‌های 3G و 4G کشور متعلق به همراه اول است

جدیدترین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وضعیت شبکه اپراتورهای همراه، تعداد سایت‌های مخابراتی در اختیار هر کدام از سه بازیگر اصلی موبایل را در کشور ارائه کرده که حدودا 60 درصد سایت‌های نسل جدید در اختیار اپراتور اول است . برای ادامه خبر تک تایمز کنید. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع