حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تحلیلگران می‌گویند اپل با عرضه آیفون‌های ۵G رکورد جدیدی در فروش آیفون‌ها ثبت خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

آیفون ۱۱ اپل یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سال گذشته بود، بطوریکه اپل در طول سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ که شامل فصل خرید تعطیلات هم می‌شد، توانست درآمدهای بالاتری را نسبت به پیش‌بینی‌ها کسب کند. وال استریت برای سه ماهه اکتبر تا دسامبر، میزان درآمد این شرکت از راه فروش گوشی‌هایش را ۵۲ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بود، اما اپل در گزارش خود میزان درآمدهایش در این بازه زمانی را ۵۵.۹۶ میلیارد دلار اعلام کرد.

تحلیلگران می‌گویند اپل می‌تواند سال آینده رکورد جدیدی را در فروش آیفون‌ها ثبت کند

سری بعدی آیفون‌های پرچمدار قرار است در ماه سپتامبر امسال رونمایی شوند (مگر آنکه شیوع ویروس کرونا باعث به تعویق افتادن آن گردد). این گوشی‌ها علاوه بر اینکه بازطراحی خواهند شد، اولین آیفون‌های ۵G اپل نیز خواهند بود. دان ایوس (Dan Ives) تحلیلگر موسسه Wedbush معتقد است که یک “چرخه بزرگ” در راه است و منجر به تقاضای زیاد برای گوشی‌های اپل خواهد شد. این چرخه شامل ۱۲ الی ۱۸ ماه اول بعد از عرضه آیفون‌های ۲۰۲۰ در پاییز امسال می‌شود. ایوس می‌گوید که آیفون‌های بازطراحی‌شده و ۵G اپل، یک “موج کامل” ایجاد خواهند کرد. او می‌افزاید که از ۹۲۵ میلیون کاربری که هم اکنون صاحب یک آیفون هستند، ۳۵۰ میلیون نفر “در پنجره فرصت ارتقا به مدل‌های بالاتر” قرار دارند.

بنابراین ایوس فکر می‌کند که اپل در سال مالی ۲۰۲۱ به میزان فروش ۲۰۰ میلیون تا ۲۱۵ میلیون دستگاه آیفون دست خواهد یافت. ایوس می‌گوید که اپل این توانایی را دارد که رکورد سال مالی ۲۰۱۵ با میزان فروش ۲۳۱ میلیون دستگاه را بشکند. به نظر او فقط در چین، ۶۰ تا ۷۰ میلیون کاربر اقدام به ارتقا آیفون‌های قدیمی خود به آیفون‌های جدید خواهند کرد. البته شیوع ویروس کرونا، باعث عدم قطعیت‌هایی در پیش‌بینی‌ها شده است، اما این تحلیلگر معتقد است که در بدترین سناریو، مردم ممکن است خرید آیفون‌های جدید را به عقب بیندازند، اما با بهتر شدن اوضاع اقدام به خرید آن خواهند کرد.

ایوس می‌نویسد:

با اینکه در چند هفته گذشته، شیوع ویروس کرونا شوک بزرگی را به اکوسیستم اپل در بخش تامین و تقاضا زده است، اما من فکر می‌کنم که این موضوع، کوتاه مدت خواهد بود و چرخه بزرگ ۵G که ۱۲ تا ۱۸ ماه بعد از عرضه آیفون‌های جدید طول خواهد کشید، اوضاع را به نفع اپل تغییر خواهد داد.

مینگ‌چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر TF International گفته است که اپل در پاییز امسال چهار آیفون جدید معرفی خواهد کرد: آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۲ پلاس ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی. شاید بپرسید که فرق آیفون ۱۲ پلاس و آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی در چیست؟ به نظر می‌رسد که مدل پلاس دارای دو دوربین واید و اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی در پشت خواهد بود، اما مدل پرو علاوه بر آن‌ها یک دوربین تله‌فوتو و یک سنسور مدت زمان پرواز (ToF) هم خواهد داشت. سنسور مدت زمان پرواز باعث ایجاد افکت‌های بوکه طبیعی‌تر برای عکس‌های پرتره و بهبود قابلیت‌های واقعیت افزوده می‌شود.

هر چهار آیفون ۲۰۲۰ مجهز به چیپست A14 بایونیک خواهند بود. این چیپست توسط TSMC و با استفاده از فناوری ۵ نانومتری ساخته شده  است. بنابراین سری آیفون ۱۲ می‌توانند تبدیل به اولین گوشی‌های هوشمند دنیا با تراشه ۵ نانومتری شوند. در داخل یک چیپست ۵ نانومتری حدود ۱۵ میلیارد ترانزیستور وجود دارد، در حالیکه یک چیپ ۷ نانومتری دارای ۸.۵ میلیارد ترانزیستور است. این چیپست باعث خواهد شد تا سری آیفون ۱۲ قدرتمندتر و راندمان بالاتری داشته باشند. همچنین انتظار می‌رود که حافظه رم مدل‌های پرو با ۵۰ درصد افزایش به ۶ گیگابایت برسد. همه آیفون‌های امسال از سیگنال‌های sub-6GHz و mmWave شبکه ۵G پشتیبانی خواهند کرد و مثل آیفون ۴ دارای یک نوار فلزی در کناره‌ها خواهند بود.

البته نباید فراموش کنیم که اپل قبل از عرضه خانواده آیفون ۱۲، گوشی دیگری را هم معرفی خواهد کرد. در پایان این ماه قرار است آیفون ۹ بدون اتصال ۵G رونمایی شود. انتظار می‌رود که این دستگاه قیمتی برابر ۳۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی داشته باشد. آیفون ۹ ظاهرا شبیه به آیفون ۸ است؛ به این معنی که دارای نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD و فناوری Touch ID خواهد بود. اما در داخل آن از همان چیپست A13 بایونیک موجود بر روی مدل‌های آیفون ۱۱ استفاده خواهد شد و از ۳ گیگابایت رم (۵۰ درصد افزایش) بهره‌مند خواهد گردید. کو معتقد است که به علت شیوع ویروس کرونا و کاهش میزان تولیدات، تقاضا برای این دستگاه بر عرضه آن پیشی خواهد گرفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع