حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سری اوپو فایند ایکس۲ با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اوپو فایند ایکس۲ و فایند ایکس۲ پرو امروز معرفی شدند. این دو گوشی مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتز و چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ با مودم ۵G هستند و سریع‌ترین شارژ موجود در بازار را دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به مشخصات و قیمت این دستگاه‌ها بیندازیم.

اوپو فایند ایکس۲ پرو

نسخه پرو دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED با رزولوشن +QHD و نسبت تصویر ۲۰:۹ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است که پوشش گوریلا گلس ۶ را بر روی خود دارد. در گوشه بالا سمت چپ نمایشگر هم یک هول پانچ کوچک برای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هندست وجود دارد.

اوپو فایند ایکس۲ پرو از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ در کنار ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS 3.0 (غیرقابل افزایش) بهره می‌برد. این گوشی از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند و انرژی خود را از باتری ۴۲۶۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد که با استفاده از شارژر ۶۵ واتی Super VOOC 2.0 در عرض ۳۸ دقیقه کامل شارژ می‌شود.

این هندست بر روی خود اندروید ۱۰ را در کنار جدیدترین پوسته ColorOS اجرا می‌کند و دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و نفوذ گردوغبار است. این گوشی همچنین از یک موتور خاص X-axis برای فیدبک لمسی بهره می‌برد.

مهمترین ویژگی فایند ایکس۲ پرو سیستم دوربین پشت آن است. دوربین اصلی آن یک سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی IMX689 سونی با سایز پیکسلی ۱.۱۲ میکرومتر و گشودگی دیافراگم f/1.7 بوده که مجهز به لرزشگیر و فوکوس خودکار پیکسل دوگانه است. در کنار آن، یک سنسور دیگر ۴۸ مگاپیکسلی از نوع IMX586 سونی با گشودگی f/2.2 و یک دوربین زوم ۱۳ مگاپیکسلی با لرزشگیر و سایز پیکسلی ۱ میکرومتر وجود دارند. دوربین آخر، دارای زوم‌ اپتیکال ۵ برابر است و در ترکیب با سایر سنسورها، زوم هیبریدی ۱۰ برابر ارائه می‌کند. همه دوربین‌ها از قابلیت حالت شب پشتیبانی می‌کنند.

فایند ایکس۲ پرو در اروپا ۱۱۹۹ یورو قیمت خواهد داشت که بسیار قیمت بالایی محسوب می‌شود، اما به ترتیب ۳۵۰ یورو و ۵۰ یورو ارزان‌تر از نسخه ۵G سامسونگ گلکسی اس۲۰ اولترا و اس۲۰ پلاس با ۵۱۲ گیگابایت حافظه است. البته از آنجاییکه اوپو مثل سامسونگ در اروپا چندان شناخته شده نیست، این موضوع می‌تواند یک قمار بزرگ برای این شرکت چینی باشد. فایند ایکس۲ پرو در دو رنگ نارنجی و مشکی از اوایل ماه می عرضه خواهد شد.

اوپو فایند ایکس۲

اوپو فایند ایکس۲ مشخصات پایین‌تری نسبت به مدل پرو دارد اما همانطور گه گفته شد نمایشگر هر دو گوشی یکسان است.

فایند ایکس۲ دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه غیرقابل افزایش UFS 3.0 بوده و انرژی خود را از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد و مانند مدل پرو از شارژ سریع ۶۵ وات Super VOOC 2.0 پشتیبانی می‌کند.

این مدل دارای استاندارد IP54 است و تنها می‌تواند در برابر پاشش آب و گردوغبارهای سبک مقاومت کند. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به بلوتوث ۵٫۱ و همه گزینه‌های وای‌فای اشاره کرد، اما خبری از جک هدفون ۳.۵ میلیمتری نیست.

فایند ایکس۲، سیستم دوربین متفاوتی هم دارد و شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی IMX 586 سونی، سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی IMX708 سونی با سایز پیکسلی ۱.۴ میکرومتر و یک لنز تله‌فوتو ۱۳ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابر و زوم هیبریدی ۵ برابر می‌شود.

دوربین سلفی فایند ایکس۲ هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی IMX616 سونی با گشودگی f/2.4 است.

قیمت اوپو فایند ایکس۲ برابر ۹۹۹ یورو خواهد بود که مشابه قیمت گلکسی اس۲۰ ۵G با ۱۲۸ گیگابایت حافظه بوده، اما به ترتیب ۳۵۰ یورو و ۱۰۰ یورو ارزان‌تر از گلکسی اس۲۰ اولترا و اس۲۰ پلاس با ۱۲۸ گیگابایت حافظه است. این گوشی در دو رنگ آبی و مشکی از اوایل ماه می عرضه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع