کنفرانس SXSW با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کنفرانس SXSW، از بزرگ‌ترین رویدادهای گردهم‌آیی فعالان حوزه‌‌های فناوری و موسیقی و رسانه، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.

برگزارکننده‌های SXSW به‌صورت رسمی خبر لغو شدن کنفرانس موسیقی و فناوری امسال را اعلام کردند. قرار بود کنفرانس امسال از ۱۳ تا ۲۲ مارس در آستین تگزاس برگزار شود. نگرانی‌ها از شیوع بیشتر ویروس کرونا باعث لغو این رویداد شد. البته برگزارکننده‌ها درحال برنامه‌ریزی مجدد زمانی برای رویداد هستند.

استیو ادلر، شهرداد آستین درباره‌ی سیاست‌های پیشگیرانه و حفاظتی جدید گفت:

براساس پیشنهادهایی که ازسوی مسئولان سلامت عمومی شهرداری ارائه شد، وضعیت شهر را بحرانی اعلام می‌کنم و در پی آن، دستوری را ابلاغ کردیم که منجر به لغو رویداد SXSW هم می‌شود.

برگزارکننده‌های SXSW در بیانیه‌ی عمومی اعلام کردند که از دستورهای جدید شهردار آستین پیروی می‌کنند و رویداد امسال، در ماه مارس برگزار نخواهد شد:

ما درحال بررسی گزینه‌های دیگر برای برنامه‌ریزی زمانی مجدد رویداد هستیم. به‌علاوه، تلاش می‌کنیم تا گزینه‌های رویداد آنلاین را برای ثبت‌نام‌کننده‌ها در SXSW امسال فراهم کنیم. رویدادهای مجازی با SXSW EDU شروع می‌شوند. ما با تمامی شرکت‌کننده‌ها و علاقه‌مندان در تماس خواهیم بود و فهرستی از پرسش و پاسخ‌های متداول نیز منتشر خواهیم کرد.

بیانیه‌ی SXSW هیچ اطلاعاتی از بازپرداخت هزینه‌ی بلیط رویداد ارائه نمی‌کند.

ویروس کرونا

دکتر مارک اسکات، مسئول سلامت عمومی شهر آستین می‌گوید هیچ‌گونه مورد مبتلا به بیماری COVID-19 در تراویس کانتری گزارش نشده است، اما لغو شدن کنفرانس می‌تواند قدمی مثبت برای آماده‌تر شدن شهر و شهروندان برای بحرانی باشد که در پیش است. او می‌گوید به‌خاطر اینکه مردم در کنفرانس مذکور زمان زیادی را در کنار هم سپری می‌کنند و بسیاری از آن‌ها هم از کشورهای محل شیوع کرونا به رویداد می‌آیند، لغو کردن SXSW اقدامی منطقی و عقلانی بود. البته اسکات می‌گوید لزوما نیازی به لغو همه‌ی رویدادهای آتی نیست.

در ادامه بخوانید:

اخبار لغو شدن رویداد SXSW تنها سه روز پس از کنفرانس خبری شهردار آستین منتشر می‌شود. او سه روز پیش گفته بود که هیچ شواهدی مبنی بر منطقی بودن لغو شدن SXSW وجود ندارد. SXSW به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین گردهم‌آیی‌های مرتبط با صنایع فناوری و موسیقی و رسانه شناخته می‌شود. فعالان صنایع مذکور در رویداد SXSW علاوه بر لذت بردن از رویدادهای سرگرم‌کننده و هوای منطقه‌ی تگزاس، نکات و پیشرفت‌های صنعتی یکدیگر را نیز می‌آموزند. حدود ۱۰ سال پیش، SXSW بیشتر محل رونمایی از اپلیکیشن‌های شبکه‌ی اجتماعی جدید بود. با گذشت زمان و بدنه‌ای‌تر شدن رویداد، امروز تنها غول‌های هر صنعت در این رویداد حاضر می‌شوند تا جذاب بودن خود را به یکدیگر ثابت کنند.

مدتی پیش، یک تقاضای عمومی برای لغو SXSW مطرح شده بود که ۵۴ هزار نفر آن را امضا کردند. تیم فریس، از افراد تأثیرگذار دنیای کارآفرینی از شهردار آستین خواسته بود تا رویداد را لغو کند. ازطرفی برگزارکننده‌ها با هرگونه ارجاع وجه پرداختی برای بلیط‌ها مخالفت می‌کردند. بلیط ویژه‌ی رویداد با دسترسی به همه‌ی بخش‌های نمایشگاهی، ۱،۵۵۰ دلار قیمت دارد.

پیش از اعلام خبر لغو رویداد SXSW، بسیاری از نام‌های بزرگ از شرکت در آن منصرف شده بودند که تأثیر زیادی بر اعتبار رویداد می‌گذاشت. از سازمان‌های بزرگ انصرافی می‌توان نتفلیکس، اپل، آمازون، توییتر، فیسبوک، گوگل، ویوو، تیک‌تاک، وارنر/اچ‌بی‌او و سی‌ان‌ان را نام برد. آن‌ها تمامی رویدادهای سخنرانی، معرفی محصول، پیش‌نمایش فیلم و موارد مشابه کارمندان خود را لغو کرده بودند.

بسیاری از کنفرانس‌های مهم دنیای فناوری تاکنون برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رویدادهای امسال را لغو کرده یا آن‌ها را به‌ رویدادهای آنلاین تغییر داده‌اند. از میان مهم‌ترین‌ها می‌توان گوگل I/O، فیسبوک F8، GDC، Collision Toronto و MWC را نام برد. فستیوال‌های موسیقی همچون Ultra در میامی و Tomorrowland در بلژیک نیز به‌همین دلیل لغو شده‌اند.

لغو شدن SXSW تأثیری عمیق بر شهر آستین خواهد داشت. این رویداد تنها محدود به یک سالن خاص و برگزاری رویدادهای سخنرانی و نمایشگاه نیست. در طول روزهای برگزاری رویداد، کنفرانس‌ها و پنل‌های گفت‌وگو و کنسرت‌های متعددی در سرتاسر شهر برگزار می‌شد. به‌علاوه، فعلان صنعت موسیقی که برنامه‌ریزی‌های خود را برای SXSW هماهنگ کرده بودند، اکنون با چالش جدید جابه‌جایی زمان کنسرت‌ها روبه‌رو هستند. مراکز تجاری و تفریحی آستین نیز از صدها هزار شرکت‌کننده در رویداد درآمد کسب می‌کردند که قطعا خسارت مالی بزرگی را تجربه خواهند کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع