حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سیاست‌های پرداختی ویژه آمازون، گوگل، توییتر، فیسبوک و مایکروسافت در دوران بحران کرونا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کارمندان شرکت‌های فناوری که به‌علت شیوع ویروس کرونا و سیاست‌های پیشگیرانه تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند، حقوق خود را طبق روال عادی دریافت می‌کنند.

مایکروسافت اعلام کرد حقوق کارمندان و پیمان‌کاران ساعتی خود را طبق روال عادی پرداخت خواهد کرد. درواقع، نیروهای این شرکت که قراردادهای ساعتی دارند و به‌علت شیوع ویروس کرونا، ساعت‌های کاری آن‌ها کم شده است، حقوق دوره‌ی کنونی را همچون گذشته دریافت می‌کنند. پیمان‌کاران خدماتی و افراد فعال در بخش‌هایی همچون کافی‌شاپ و حمل‌ونقل و نظافت شرکت عموما قراردادهای ساعتی دارند که با شیوع ویروس کرونا و تغییر سیاست‌های کاری اکثر کارمندان به دورکاری، ساعت کار این افراد کاهش می‌یابد.

در ادامه بخوانید:

پس از مایکروسافت، غول‌های دیگر دنیای فناوری نیز اعلام کردند از کارمندان تأثیرگرفته از سیاست‌های جدید پیشگیرانه دربرابر کرونا حمایت ویژه‌ای خواهند کرد. چنین تصمیمی قطعا در تمامی کسب‌وکارها منطقی و ستودنی خواهد بود؛ تصمیمی که نه‌تنها از زوایای سلامتی و ایمنی اهمیت دارد؛ بلکه این اطمینان را ایجاد می‌کند که کارمندان و کارگران ساعتی دچار تأثیر منفی بیشتری نمی‌شوند. درحقیقت، کاهش ساعت کاری به‌‌دلیل کاهش نیاز دراثر دورکاری اکثر کارمندان دیگر، از کنترل نیروهای خدماتی خارج است و نباید به بحران‌های بیشتر برای آن‌ها منجر شود.

افزون‌براین، فیسبوک نیز متعهد شده است حقوق نیروهای بخش بهداشتی خود را طبق روال عادی پرداخت کند. آمازون و گوگل و توییتر نیز چنین تصمیمی گرفته‌اند؛ هنوز از اپل خبر مشابهی دریافت نشده است. آمازون در بیانیه‌ای درباره‌ی حمایت از نیروهای انسانی خود نوشت:

در دوره‌ای که اکثر کارمندان به کارکردن در خانه ملزم شده‌اند، حقوق کارمندان ساعتی کمپ‌های خود در سیاتل و بلویو را به‌صورت منظم و مانند قبل پرداخت می‌کنیم. کارمندان فعال در بخش‌های گوناگون از خدمات تغذیه تا امنیت و سرایداری حقوقشان را کامل دریافت خواهند کرد و اجاره‌ی کسب‌وکارهای کوچکی که به‌عنوان مستأجر در کمپ‌های ما ساکن هستند، یک ماه بخشیده می‌شود.

همان‌طورکه گفته شد، گوگل و توییتر نیز بیانیه‌های مشابهی با هدف حمایت از کارمندان خود منتشر کرده‌اند. حرکت و تصمیم اخیر شرکت‌های دنیای فناوری حرکتی پیش‌گامانه در دنیای کسب‌وکار محسوب می‌شود که تحسین اتحادیه‌های کارگری را به‌همراه داشته است. سازمان‌های مرتبط همه‌ی شرکت‌های حاضر در منطقه‌ی سیلیکون‌ولی را تشویق می‌کنند خسارت و ضربه‌ی واردشده به کارمندان ساعتی را در دوران بحران کنونی کاهش دهند.

بحران پیش‌آمده برای برخی از نیروهای انسانی، حتی واکنش سناتور دموکرات ویرجینیا، مارک وارنر را هم به‌همراه داشته است. او به شرکت‌های فناوری همچون اوبر، لیفت، پست‌میتس و دوردش فشار می‌آورد سیاست‌هایی برای جبران خسارت‌های واردشده به کارمندان در دوران کرونا اتخاذ کنند. وارنر در بیانیه‌ای مرتبط نوشت:

به‌شدت اصرار می‌کنم راهی برای درک دشواری‌های اقتصادی احتمالی کارمندانتان بیابید که در این دوران یا بیمار هستند یا در قرنطینه‌ی خانگی به‌سر می‌برند. شرکت‌‌های پلتفرمی می‌توانند با سیاست‌های کاربردی نشان دهند رویکردهای سلامت عمومی تأثیر کمی بر پایداری اقتصادی افراد گذاشته است و بدین‌ترتیب، از نگرانی‌ها براثر شیوع COVID-19 بکاهند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع