حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

استفاده IBM و مایکروسافت از خط ‌مشی واتیکان برای ایجاد ساختار اخلاقی هوش مصنوعی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
نمایندگان کمپانی آی‌بی‌ام و مایکروسافت تعهد پیشنهادی واتیکان در رابطه با اخلاقیات مرتبط با هوش مصنوعی را به امضا رساندند.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، برد اسمیت و جان کلی به‌عنوان مقامات مایکروسافت و آی‌بی‌ام جزو اولین کسانی بودند که با انجام این کار متعهد شدند که هوش مصنوعی را به‌گونه‌ای توسعه خواهند داد که حافظ مردم و سیاره زمین باشد.
 
این تعهدنامه که امروز به‌واسطه پاپ فرانسیس اعلام شد درخواست می‌کند که هوش مصنوعی باید حافظ حقوق مردم به‌خصوص ضعیفان باشد و قوانین جدیدی در زمینه‌هایی مانند تشخیص چهره وضع شود. در این تعهدنامه از مدیران فناوری خواسته‌شده است که فناوری را انسانی کنند نه اینکه انسان را فناورانه کنند.
 
فرانسیسکا روسی به‌عنوان مدیر بخش اخلاقیات هوش مصنوعی در آی‌بی‌ام دراین‌باره اعلام کرد که:« واتیکان در فناوری متخصص نیست اما در حفظ ارزش‌ها هست. این همکاری برای آن است که واتیکان و تمامی جامعه درک کنند که چگونه باید از این فناوری در عین حفظ این ارزش‌ها استفاده کنند.»
 
 
 
این تعهدنامه بخشی از کارگاهی بزرگ‌تر درباره اخلاقیات هوش مصنوعی است که این هفته توسط آکادمی کلیسای جامع در واتیکان برگزار شد. این آکادمی امیدوار است که دولت‌ها ،سازمان‌های غیردولتی ،رهبران صنایع و سایر انجمن‌ها در کنار مایکروسافت و آی‌بی‌ام به این تعهدنامه پایبند باشند.
 
هنوز اثرات این اقدام آی‌بی‌ام و مایکروسافت در طولانی‌مدت مشخص نیست اما شاید بتوان این اقدام را نتیجه عملی نمادین توسط این دو غول فناوری برای ساخت هوش‌های مصنوعی پایبند اخلاقیات در نظر گرفت. سال گذشته فیس‌بوک نیز در همین راستا از مرکز تحقیقاتی مختص اخلاقیات هوش مصنوعی پشتیبانی کرد و گوگل نیز یک شورای خارجی برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی ایجاد کرده است.
 
همچنین اتحادیه اروپا دستورالعمل‌های خاص خود را برای توسعه اخلاقیات هوش مصنوعی منتشر کرده است . درعین‌حال کانادا و فرانسه نیز در تلاش‌اند تا این مسئله جدید را حل کنند. در همین حال  کاخ سفید نسبت به مقرراتی کردن بیش‌ازحد هوش مصنوعی هشدار داده است.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع