حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مایکروسافت PowerShell 7 منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت نسخه‌ی جدید ابزار خودکارسازی ویندوز، مک و لینوکس خود را به‌نام PowerShell 7 منتشر کرد که اکنون در دسترس عموم قرار دارد.

آخرین نسخه از ابزار خودکارسازی و زبان اسکریپت مایکروسافت به‌نام PowerShell 7 برای عموم منتشر شد. نسخه‌ی جدید که جایگزین PowerShell 6.X می‌شود برای انواع نسخه‌های ویندوز و ویندوز سرور و همچنین سیستم‌عامل مک و تعداد زیادی از توزیع‌های لینوکس در دسترس قرار دارد.

مایکروسافت در نسخه‌ی جدید، قابلیت‌های متعددی را به ابزار پاورشل افزوده است. در نسخه‌ی ۷ شاهد ارائه‌ی اپراتورهای جدید، فرمان‌های cmdlet و موازی‌سازی خط لوله‌های فرمان هستیم. ردموندی‌ها همچنین در نسخه‌ی جدید، هماهنگی با نسخه‌های قبلی را هم ارائه می‌کنند. درنتیجه کاربران نسخه‌های قدیمی می‌توانند از قابلیت‌های جدید معرفی شده در هسته‌ی پاورشل بهره ببرند.

در ادامه بخوانید:

مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد که نسخه‌ی جدید پاورشل به‌جای PowerShell 6.3 به‌نام PowerShell 7 منتشر خواهد شد. آن‌ها همچنین برنامه‌های به‌روزرسانی Windows PowerShell 5.1 را هم اعلام کرده بودند که آخرین نسخه‌ی انحصاری ویندوزی پاورشل بود و در سال ۲۰۱۶ معرفی شد.

ردموندی‌‌ها در عرضه‌ی نسخه‌های جدید فریمورک NET.، برنامه‌ی ادغام همه‌ی نسخه‌ها را در پیش گرفتند و از Net 5. آن را اجرا کردند. در پاورشل نیز همین رویکرد اجرا شد و پاورشل ۷ به‌صورت تجمیعی از نسخه‌های موجود ارائه می‌شود. ویندوز پاورشل با تکیه بر NET Framework. و PowerShell Core روی بستر NET Core. توسعه یافت. پاورشل ۷ مبتنی بر NET Core 3.1. توسعه یافته است که تعدادی از قابلیت‌های رابط دان‌نت فریمورک را خصوصا در ویندوز، ارائه می‌کند.

برنامه‌ی بلندمدت مایکروسافت بر افزایش هماهمنگی نسخه‌های گوناگون پاورشل استوار است و پاورشل ۷ در آینده هماهنگی بیشتری با ویندوز پاورشل پیدا خواهد کرد. پاورشل ۷ و پاورشل کور تحت مجوز متن‌باز در اختیار عموم قرار دارند. اخبار جدید از مایکروسافت همچنین ادعا می‌کند که همه‌ی ماژول‌های تحت پشتیبانی PowerShell 6.X در PowerShell 7 هم پشتیبانی می‌شوند.

پاورشل ۷ طبق مجوز پشتیبانی بلندمدت LTS عرضه می‌شود که پشتیبانی سه‌ساله را از تاریخ سوم دسامبر ۲۰۱۹ به‌همراه دارد. تاریخ مذکور، زمان عرضه‌ی NET Core 3.1. بود. ردموندی‌ها تصمیم دارند در نسخه‌های آتی، روند رونمایی سالانه را به‌صورت منظم پبیاده کنند. آن‌ها درحال‌حاضر مشغول توسعه‌ی PowerShell 7.1 هستند و احتمالا نسخه‌ی پیش‌نمایش آن به‌زودی منتشر می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع