اوبر به رانندگان مبتلا به ویروس کرونا کمک مالی می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت اوبر اعلام کرده است که به رانندگان خود در ایالات متحده که مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند، کمک مالی می‌کند.

اوبر که در زمینه تاکسی‌رانی فعالیت دارد روز جمعه اعلام کرد به رانندگان خود در ایالات متحده که بیماری کرونا دارند، حقوق می‌دهد. این برنامه تنها به مبتلایان به ویروس کرونا محدود نمی‌شود؛ بلکه رانندگانی که به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بودند نیز شامل کمک مالی اوبر خواهند شد.

در ادامه بخوانید:

دولت آمریکا افرادی را که مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا بودند به مدت ۱۴ روز یا بیشتر در قرنطینه نگه می‌دارد. گویا شماری از این افراد که در قرنطینه قرار گرفته‌اند از رانندگان اوبر بودند و شرکت اوبر برای کمک مالی به این افراد، برنامه‌های خاصی را در نظر گرفته است.

رسانه بلومبرگ گزارشی منتشر کرده مبنی بر اینکه اوبر طی ارسال ایمیلی گفته است که در حال ارائه برنامه‌ای جهانی برای حمایت از رانندگان خود در سراسر دنیا است. یکی از سخنگویان شرکت اوبر در پاسخ خبرنگاران از ارائه آمار رانندگان مبتلا به بیماری کرونا در ایالات متحده خودداری کرده است.

هری کمپبل، موسس سایت therideshareguy.com اقدام اوبر را تحسین کرد و گفت:

شاید پرداخت خسارت وارد شده به رانندگان به دلیل ۱۴ روز دوری از کار به رقم بالایی ختم نشود؛ اما بهتر از چشم‌پوشی مسئولان اوبر از اوضاع رانندگان این شرکت است. این اقدام به رانندگان اوبر نشان می‌دهد که شرکتشان در شرایط سخت در کنارشان است و به آنها برای عبور از این مراحل دشوار کمک می‌کند.

سخنگوی اوبر تایید کرده است که به رانندگان قرنطینه‌شده در ایالات متحده کمک شده است؛ اما اقدامی برای رانندگان مکزیک یا بریتانیا هنوز صورت نگرفته است. چندی پیش، مارک وارنر، سناتور آمریکایی، به شرکت‌هایی از جمله اوبر، پست‌میتز، لیفت، اینستاکارت، دورداش و گراب‌هاب ایمیلی زد و از آن‌ها خواست که به افرادی در شرکتشان که مبتلا به بیماری کرونا شده‌‌اند، کمک مالی شود.

بسیاری از کارگران آمریکایی از مرخصی باحقوق برخوردار نیستند و به همین علت با وجود ترس ابتلا به بیماری کرونا به محل کار خود می‌روند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع