حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فیسبوک موقتا تبلیغ ماسک پزشکی را ممنوع می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌دنبال سودجویی برخی افراد از وضعیت اضطراری پیش‌آمده به‌علت شیوع ویروس کرونا، فیسبوک قصد دارد تبلیغ هرگونه ماسک صورت در این شبکه‌ی اجتماعی را به‌طور موقت ممنوع کند.

به‌دنبال سوءاستفاده‌ی برخی افراد سودجو از شیوع ویروس کرونا و فروش ماسک با قیمت‌های نجومی، فیسبوک درصدد ممنوعیت موقت تبلیغ برای هرگونه ماسک پزشکی برآمده است. راب لیترن، مدیر بخش مدیریت محصولات فیسبوک، در توییتی دراین‌باره گفته است:

وضعیت  بیماری کووید ۱۹ را در پلتفرم فیسبوک به‌دقت کنترل می‌کنیم. درصورت مشاهده‌ی هرگونه تلاش برخی افراد برای سوءاستفاده از وضعیت اضطراری پیش‌ آمده، تغییرات لازم را در سیاست‌های این پلتفرم اعمال می‌کنیم.

سازمان جهانی بهداشت به‌تازگی اعلام کرده است هجوم شهروندان برای خرید ماسک و سایر محصولات پزشکی، باعث کمبود تجهیزات محافظتی برای کارکنان مراکز بهداشتی شده است و آن‌ها را درمعرض ویروس کرونا و سایر بیماری‌های واگیردار قرار داده است.

فیسبوک پیش‌ازاین اعلام کرده بود تبلیغات آن دسته از محصولات پزشکی را حذف می‌کند که به دروغ مدعی درمان بیماری کووید ۱۹ یا پیشگیری آن باشند. همچنین به‌گفته‌ی فیسبوک، تبلیغاتی که با هدف گمراه‌کردن کاربر قصد داشته باشند تعداد کالای تبلیغ‌شده را محدود جلوه دهند و حس اضطرار در افراد ایجاد کنند، از این پلتفرم حذف خواهند شد.

افزون‌براین، فیسبوک بنا دارد در روزهای آتی، صفحه‌ها و گروه‌هایی را از الگوریتم پیشنهاد به کاربران حذف کند که حول موضوع ویروس کرونا شکل گرفته‌اند. شایان‌ ذکر است این غول دنیای شبکه‌های اجتماعی چند روز پیش نیز اعلام کرده بود برای مقابله با گسترش محتوای دروغین درزمینه‌ی کرونا، تبلیغات سازمان جهانی بهداشت را رایگان منتشر می‌کند. این قوانین برای زیرمجموعه‌ی فیسبوک، یعنی اینستاگرام، هم صدق می‌کنند. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، در توییتی از برخورد با سودجویان در این شبکه‌ی اجتماعی خبر داد.

در ادامه بخوانید:

فیسبوک علاوه‌بر تمهیداتی که در فضای مجازی در نظر گرفته، اقداماتی نیز درباره‌ی دفاتر فیزیکی و کارکنان خود انجام داده است. برای مثال، این شرکت دفاتر خود در شهر لندن را تا روز دوشنبه تعطیل کرده است. همچنین، پس از ابتلای یکی از کارکنان دفتر سیاتل این شرکت به ویروس کرونا، از پنج‌هزار کارمند این دفتر درخواست شده است تا انتهای مارس، وظایف کاری خود را به‌صورت دورکاری انجام دهند. افزون‌برین، مراجعه‌ی افراد متفرقه به سایر دفاتر خود را محدود کرده و از حضور در تعدادی از کنفرانس‌های جهانی انصراف داده است.

ناگفته نماند با افزایش نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، سایر پلتفرم‌های آنلاین نیز برای مقابله با نشر اخبار نادرست و گران‌فروشی به تکاپو افتاده‌اند. ازجمله‌ی این شرکت‌ها آمازون و eBay هستند که اخیرا قوانینشان را برای محصولات مرتبط با ویروس کرونا تغییر داده‌اند.

eBay روز جمعه در اطلاعیه‌ای به فروشندگان اعلام کرد برای مقابله با گران‌فروشی برخی افراد، فروش تمامی انواع ماسک صورت و ژل ضدعفونی‌کننده دست را ممنوع می‌کند. این فروشگاه اینترنتی تاکنون بیش از بیست‌هزار محصول را به‌دلیل ادعاهای بی‌اساس درباره‌ی اثربخشی درمقابل ویروس کرونا حذف کرده است. آمازون نیز گفته است کالاهایی با ادعای دروغین درباره‌ی ویروس کرونا را حذف می‌کند. همچنین، این فروشگاه اینترنتی ماسک‌ها و ضدعفونی‌کننده‌هایی را حذف کرده است که با قیمت‌های گزاف در این فروشگاه ثبت شده بودند.

طبق آخرین آمار جمع‌آوری‌شده‌ی دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون ۱۰۷،۷۵۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا در بیش از صد کشور جهان گزارش شده است که متأسفانه از این تعداد ۳،۶۵۸ تن جان خود را از دست داده‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع