جزئیات جدیدی از دوربین اصلی هواوی P40 پرو فاش شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

براساس اخبار تازه، هواوی پی 40 پرو به دوربینی پنج‌گانه با قابلیت بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری مجهز خواهد بود.

اطلاعات جدیدی از دوربین اصلی هواوی پی ۴۰ پرو در فضای آنلاین منتشر شده است که جزئیات دقیقی از حسگرهای استفاده‌شده را دراختیارمان قرار می‌دهد. به‌لطف تصاویر فاش‌شده، می‌دانیم پرچم‌دار جدید هواوی از پنل‌های شیشه‌ای در دو طرف گوشی استفاده می‌کند که در لبه‌ها از طراحی خمیده بهره می‌برند. همچنین، حاشیه‌ی بالای نمایشگر کمی بیشتر شده تا دوربین دوگانه سلفی در بالای نمایشگر قرار بگیرد.

در پنل پشتی، جایگاهی برآمده را شاهد هستیم که ماژول‌های پنج‌گانه‌ی دوربین از نوع لایکا به‌همراه دو فلش را در خود جای می‌دهد. مشخصات ماژول پنچ‌گانه دوربین اصلی هواوی پی ۴۰ پرو به‌شرح زیر است:

  • دوربین اصلی ۵۲ مگاپیکسلی از نوع IMX700 با حسگر ۱/۱.۲۸ اینچی RYYB
  • دوربین فوق عریض ۴۰ مگاپیکسلی از نوع IMX650 با حسگر ۱/۱.۵ اینچی RGGB
  • دوربین تله‌فوتو با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابر
  • دو دوربین از نوع 2P1G پریسکوپ برای ارائه‌ی بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابر
  • حسگر ToF (زمان پرواز)
  • حسگر سنجش دمای رنگ
  • LED
  • میکروفون

مقاله‌ی مرتبط:

دوربین اصلی ۵۲ مگاپیکسلی هواوی پی ۴۰ پرو به‌صورت پیش‌فرض تصاویر ۱۳ مگاپیکسلی ثبت می‌کند تا حجم کمتری از فضای ذخیره‌سازی اشغال شود. انتظار می‌رود در پی ۴۰ پرو هواوی از تراشه‌ی کرین ۹۹۰ استفاده شود؛ البته نوع دیگری نیز با نام کرین ۹۹۰ 5G شاخته شده است که از آن در مدل‌های سازگار با فناوری 5G پی ۴۰ پرو بهره برده خواهد شد.

هواوی در نظر دارد نسخه‌ی پریمیوم پی ۴۰ پرو را همراه با حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی عرضه کند. گفته شده است قیمت پی ۴۰ پرو بسیار نزدیک به گلکسی اس ۲۰ اولترا خواهد بود.

ناگفته نماند مدل‌های پی ۴۰ و پی ۴۰ لایت نیز تقریبا از دوربین اصلی مشابه با پی ۴۰ پرو استفاده می‌کنند؛ اما از قابلیت بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری خبری نیست و این ویژگی در انحصار پی ۴۰ پرو باقی می‌ماند.

طبق اطلاعات موجود در فضای مجازی، پی ۴۰ پرو هواوی مبتنی‌بر اندروید ۱۰ است؛ اما از امکاناتی مانند دسترسی به Google Apps بهره نمی‌برد. با‌این‌حال، شرکت چینی هواوی سرویس AppGallery را رونمایی کرده است که عملکردی مشابه با سرویس یادشده‌ی گوگل دارد.

دوربین هواوی پی 40 پرو

گوشی هوشمند P40 پرو هواوی ۷ فروردین ۱۳۹۹ رونمایی می‌شود و انتظار می‌رود در رنگ‌بندی‌های مشکی، طلایی، نقره‌ای، سفید و آبی روانه‌ی بازار شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع