ناسا برای فضاپیمای سایکی خود از موشک‌ فالکن سنگین استفاده خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ناسا برای ارسال فضاپیمای مأموریت سایکی به سیارکی با همین نام از موشک فالکن هوی کمپانی اسپیس اکس استفاده خواهد کرد.

 

به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، کمپانی اسپیس اکس توانست ناسا را برای همکاری در انجام مأموریت سیارک سایکی متقاعد کند و بر همین اساس از موشک فالکن هوی برای ارسال فضاپیمای این مأموریت به فضا و هدایت آن به سمت سیارک هدف استفاده خواهد کرد. لازم به ذکر است که ناسا در سال 2017 از برنامه‌هایش برای سفر به سیارک سایکی پرده‌برداری کرد و این برنامه‌ها را در سال گذشته نهایی کرد.

 

محققان بر این باورند که سیارک منحصربه‌فرد و فلزی سایکی درواقع هسته نیکلی- آهنی سیاره‌ای دیگر بوده که سال‌ها قبل بر اثر انفجارهای شدید از بین رفته است. یافته‌های این مأموریت می‌تواند موجب به دست آوردن سرنخ‌های زیادی در رابطه با نحوه تشکیل کهکشان راه شیری و اطلاعات جدیدی در رابطه با تاریخ خشونت‌آمیز برخورد و اجماعی را  سیارات این کهکشان را به وجود آورده است، به دست بدهد.

 

 

ناسا اعلام کرده است که ارسال فضاپیمای سایکی به کهکشان راه شیری حدود 117 میلیون دلار هزینه دارد و اطلاعات به‌دست‌آمده از اسپیس نیوز حاکی از آن است که مأموریت سایکی اولین مأموریت ناسا است که در آن فضاپیمایی به‌عنوان بار اصلی موشک فالکن هوی به فضا پرتاب می‌شود.

 

اگر همه‌چیز بر اساس برنامه‌ها پیش برود می‌توان انتظار داشت که سفر فضاپیمای سایکی در جولای 2022 از مجتمع 39A در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناوراور در فلوریدا آغاز شود.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع