مشاوره فناوری اطلاعات ( معرفی بهترین شرکتهای ایران )

در این مطلب به بررسی اجمالی بهترین شرکت های خدمات مشاوره فناوری اطلاعات ایران خواهیم پرداخت که در ایران دارای رتبه ممتاز از شورای عالی انفورماتیک هستند. این مقاله ماهیت رسمی ندارد و اسامی شرکت های موجود در این مقاله تنها نتیجه بررسی کارشناسان تکنولوژی نیوز میباشد. در این لیست 5 تایی، شاخص هایی مانند میزان رشد، رتبه در شورای عالی انفورماتیک، ارزش برند، میزان صادرات و میزان فروش لحاظ شده است.

بهترین شرکت های مشاوره فناوری اطلاعات

سیگما،پرآوازه و متخصص در امنیت و تحول دیجیتال

سیگما یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکتهای حوزه IT در ایران میباشد که در سال 1383 تاسیس شده است و در این سالها، توسعه زیرساخت های فناوری بسیاری از سازمانهای دولتی، مراکز، نهادها، دانشگاه ها، بانکها (مانند بانک سامان) و برخی برندهای بزرگ (مانند ایرانسل) را با امنیت سایبری تحسین برانگیز بعهده داشته است. این شرکت که مهمترین محصول آن، پورتال سیگما میباشد، دارای رتبه 1 شورای عالی انفورماتیک در زمینه نظارت و مشاوره فناوری اطلاعات، تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارش مشتری میباشد که در اجرای بسیاری از پروژه های تحول دیجیتال و دولت الکترونیک، نقشی اساسی در مشاوره و تدوین نقشه راه سازمانها داشته است. سیگما علاوه بر ساخت پورتالهای سازمانی حرفه ای، در زمینه های طراحی و راه اندازی سامانه های خدمات الکترونیکی، رایانش ابری و رتبه بندی اعتباری نیز دارای محصولاتی با آخرین استانداردهای بین المللی روز دنیا میباشد. همچنین سیگما یکی از معدود شرکتهای ایرانی است که در آن سوی مرزها توانسته است پروژه های بزرگ حوزه فناوری را در کشورهای همسایه با موفقیت اجرا کند و پرچمدار ایران در عرصه بین المللی باشد.

گروه دوران، برندی خوش نام

دوران یکی از موفق ترین و پرسابقه ترین شرکت های حوز فناوری در ایران میباشد که دارای رتبه 1 شورای عالی انفورماتیک در شش رشته میباشد. گروه دوران در هر کدام از زمینه های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، طراحی پورتالهای سازمانی، ساخت تجهیزات و راهکارهای امنیت سازمانی، تولید نرم افزار، راه اندازی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی و پیاده سازی شبکه های زیرساختی دارای کارنامه کاری مطلوب و سوابق درخشان میباشد. این شرکت در حوزه های امنیت شبکه، توسعه زیرساختها، طراحی نرم افزارها، راه اندازی تجهیزات مخابراتی و… مشاوره فناوری اطلاعات به شرکتها و سازمانها ارائه میکند.

آدرس سایت : douran.com

مگفا، توسعه دهنده زیرساختها

مرکز گسترش فناوری اطلاعات «مگفا» با هدف بهسازی و نوسازی حوزه تکنولوژی در سال 1381 رسما شروع به کار کرد و در زمینه های تحقیق و توسعه، تولید نرم افزارهای سفارش مشتری، زیرساخت و… اقدام به خدمات دهی به سازمانها و شرکت ها کرد. خدمات مشاوره فناوری اطلاعات مگفا در راستای پیاده سازی موفق فناوری در سازمانها و شرکتها شکل گرفته است که میتوان گفت مشاوری مطمئن برای راهبرد، نظارت و مدیریت پروژه های IT میباشد. مگفا سعی میکند تا مدیران سازمانها و شرکتها بتوانند با آسودگی خاطر، کلیه امور مرتبط با فناوری اطلاعات از مرحله نیازسنجی تا مرحله پیاده سازی را به کارشناسان و متخصصین خود بسپارند.

آدرس سایت : magfa.com

ارتباط فردا، متخصص در حوزه فین تک

این شرکت در سال 89 تاسیس شد و تمام تمرکز خود را روی فین تک گذاشت. این شرکت در زمینه های بانکداری دیجیتال، فناوری های مالی و پرداخت های الکترونیکی علاوه بر خدمات دهی به بانکها میتواند به استارتاپ ها و شرکتهای حوزه فین تک خدمات مشاوره فناوری اطلاعات ارائه کند. این شرکت تلاش میکند صنعت مالی کشور را یکپارچه سازی کند و در این سالها کارنامه بسیار درخشان از خود بر جای گذاشته است که موجب شد در لیست بهترین شرکت های مشاوره فناوری اطلاعات ما قرار بگیرد.

آدرس سایت : efarda.ir

داتین، پیشرو در راهکارهای جامع مالی

نام رسمی این شرکت، داتیس آرین قشم میباشد که شرکتی پیشرو و خوشنام در حوزه فناوری های مالی میباشد. داتین علاوه بر خدمات دهی به موسسات مالی و اعتباری و بانکها اقدام به ارائه خدمات مشاوره فناوری اطلاعات در زمینه های تحول دیجیتال بانکها، پشتیبانی و نگهداری سیستم ها، توسعه کسب و کار شرکتها، زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری SaaS، پیاده‌سازی و استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات و… به شرکتها میکند. این شرکت یکی برترین های حوزه فناوری اطلاعات در ایران از نظر سازمان مدیریتی صنعتی میباشد که آینده درخشانی نیز در پیش روی آنهاست ک موجب شد ما در لیست بهترین های مشاوره فناوری اطلاعات ایران، نام این شرکت را قید کنیم.

آدرس سایت : dotin.ir

چنانچه تجربه همکاری با شرکتهایی را دارید که در زمینه خدمات مشاوره فناوری اطلاعات از عملکردشان رضایت داشته اید، میتوانید در انتهای همین صفحه نظرات خود را با ما در میان بگذارید. با اینکار میتوانید دیگر شرکتها را در انتخاب بهترین شرکت های مشاوره فناوری اطلاعات یاری کنید چرا که لیست شرکتهایی که در این مقاله ارائه کردیم ممکن است کامل نباشد و شرکتهای دیگر را از قلم انداخته باشیم.