گوگل به دارندگان کروم ‌کست اشتراک سه‌ماهه‌ی سرویس استادیا هدیه می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوگل برای ترغیب صاحبان دستگاه کروم‌کست اولترا به امتحان کردن سرویس استادیا، سه ماه اشتراک رایگان استادیا پرو به این افراد هدیه می‌دهد. 

گوگل بنا دارد به‌طور تدریجی امکان تجربه‌ی سرویس گیمینگ ابری خود را برای مشتریان بیشتری فراهم کند. این شرکت در همین راستا قصد دارد به دارندگان دستگاه‌های کروم‌کست اولترا سه ماه اشتراک رایگان سرویس استادیا هدیه دهد.

برای شرکت در طرح جدید گوگل نیازی به خرید یک دستگاه جدید نیست بلکه درصورتی‌که قبلا این دستگاه استریمینگ گوگل را خریداری کرده‌اید کافی است در حساب گوگل خود گزینه‌ی دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی را فعال کنید تا ایمیل حاوی کد اشتراک رایگان استادیا برای شما ارسال گردد. پس از اتمام مدت سه‌ماهه‌ی این اشتراک، برای ادامه‌ی استفاده از این سرویس باید ماهانه ۱۰ دلار هزینه بپردازید.

ارائه‌ی اشتراک رایگان به مدت محدود با هدف جذب کاربر ابتکار عمل جدیدی نیست. شرکت‌ها به خوبی می‌دانند که درصدی از افرادی که از اشتراک رایگان دریافت می‌کنند پس از اتمام مدت اشتراک خود اقدام به تمدید آن خواهند کرد. سرویس استادیا هم‌اکنون در ۱۴ کشور و منطقه‌ی جغرافیایی جهان در دسترس است و هنوز در مورد محدود بودن طرح مذکور به کشوری خاص مطلبی اعلام نشده است.

 اشتراک رایگان سه ماهه استادیا برای دارندگان کروم کست

شایان‌ذکر است که سرویس استادیا در حال حاضر تنها در قالب اشتراک پرو ارائه می‌شود. طبق اعلام قبلی گوگل، قرار است در آینده اشتراک رایگانی بدون قابلیت استریم 4K نیز ارائه شود. برای تجربه کردن سرویس گیمینگ ابری استادیا خارج از مرورگر کروم و دستگاه‌های اندرویدی تحت پشتیبانی، تنها راه استفاده از دستگاه کروم‌کست اولترا و اتصال آن به یک تلویزیون است.

در ادامه بخوانید:

تا پیش‌ازاین دو راه برای تجربه‌ی سرویس گیمینگ ابری گوگل وجود داشت. راه نخست برای دسترسی به این سرویس، خریدن اشتراک Premiere Edition با پرداخت مبلغ ۱۲۹ دلار است. این اشتراک شامل یک دستگاه کروم‌کست اولترا، کنترلر مخصوص استادیا و یک اشتراک سه‌ماهه‌ی استادیا پرو است. پس از اتمام مدت سه‌ماهه‌ی اشتراک استادیا پرو، باید ماهانه ۱۰ دلار برای تمدید آن و ادامه‌ی استریم کردن بازی‌ها هزینه کنید.

راهکار دیگر برای تجربه‌ی گیمینگ ابری گوگل، دعوت شدن شما توسط یکی مشترکان فعلی سرویس استادیا پرو است. اشتراکی که توسط دوستتان دریافت می‌کنید Buddy Pass نام دارد. باتوجه به خبر فعلی، اکنون راهکار سومی نیز اضافه شده است که مختص دارندگان دستگاه کروم‌کست اولترا است.

گوگل به‌طور جدی در تلاش است تا کاربران بیشتری را به سمت این سرویس خود جذب کند. این شرکت به‌تازگی بازگشایی استودیوی بازی‌سازی جدیدی را در Playa Vista واقع در ایالت کالیفرنیا اعلام کرده است. این استودیو با هدف ساخت بازی‌های انحصاری برای پلتفرم استادیا تأسیس شده است. مدیریت این استودیو را شانون استادستیل، سرپرست پیشین استودیوی سانتا مونیکا بر عهده دارد. استودیوی سانتا مونیکا سابقه‌ی توسعه‌ی سری بازی‌های بسیار محبوب خدای جنگ (God of War) را برای پلتفرم پلی‌استیشن در کارنامه دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع