افشای برخی از ویژگی‌های آیفون 9 و آیپد پرو جدید با بررسی کدهای iOS 14

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گروهی از برنامه‌نویسان با جست‌وجو در کدهای iOS 14 موفق به یافتن اطلاعات جالبی در مورد آیفون 9 (آیفون SE 2)، آیپد پرو جدید و اپل تی‌وی شده‌اند.

اپل برخلاف شرکت‌هایی که محصولی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید می‌سازند، برای محصولات خود سیستم‌عاملی اختصاصی توسعه داده است. گجت‌های قابل حمل شرکت اپل مانند سری گوشی‌های هوشمند آیفون و تبلت‌ها از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنند؛ به همین علت اپل گاهی اوقات قبل از عرضه محصولی به بازار، کدهای مرتبط با آن را به سیستم‌عامل iOS اضافه می‌کند تا مهندسان اپل قادر به آزمایش بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محصول جدید باشند و همچنین توسعه‌دهندگان شرکت‌های بخش‌ثالث نیز برای گوشی یا تبلت جدید، اپلیکیشن طراحی کرده یا اپلیکیشن‌های قدیمی‌تر را با آن محصول، سازگار کنند.

در ادامه بخوانید:

حال گروهی از برنامه‌نویسان توانسته‌اند در کدهای iOS 14 جزئیاتی از محصولات آینده اپل را به دست آورند. در بخشی مربوط به آیفون 9 یا آیفون SE 2 مشخص شده است که گوشی مقرون‌به‌صرفه اپل از تاچ آیدی بهره می‌برد. تاچ ID درواقع حسگر اسکنر اثرانگشت اپل است که روی دکمه خانه سوار می‌شود.

در گزارشی به این موضوع اشاره شد که احتمالا اپل در آیفون SE 2 از فیس ID به‌جای تاچ ID استفاده می‌کند؛ اما اطلاعات جدید، صحت برخورداری آیفون ۹ از فیس ID را رد می‌کنند. محصول جدید اپل از قابلیتی به‌نام اکسپرس ترنزیت استفاده می‌کند. اکسپرس ترنزیت به کاربران اجازه می‌دهد در لندن، نیویورک، پرتلند، ژاپن، پکن و شانگهای با استفاده از گوشی هوشمندشان هزینه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را پرداخت کنند.

در مورد آیپد پرو اطلاعاتی یافت شده است مبنی بر اینکه تبلت جدید اپل از دوربینی با ماژول سه‌گانه استفاده می‌کند که مجهز به حسگر ToF نیز هست. با این حساب کاربران می‌توانند با تبلت آیپد پرو مانند آیفون‌ها تصاویری حرفه‌ای ثبت کنند. شایعه شده است حسگر ToF در کیت واقعیت افزوده اپل نقش مهمی را ایفا می‌کند و در سری ۲۰۲۰ گوشی‌های آیفون نیز استفاده می‌شود.

قابلیت اکسپرس ترنزیت

برنامه‌نویسان در ادامه افشای اطلاعات از محصولات جدید اپل به نسخه به‌روزشده‌ای از تلویزیون هوشمند این شرکت یا اپل تی‌وی اشاره کرده‌اند. به گفته برنامه‌نویسان، نسخه به‌روزشده اپل تی‌وی دارای کنترل از راه دور جدیدی است که جایگزین مدل فعلی می‌شود. اپل در حال توسعه اپلیکیشنی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند به انجام تمرینات هوازی پرداخته و کالری‌های اضافی را بسوزانند.

درنهایت، اپل روی محصول جدیدی به‌نام AirTags کار می‌کند. AirTags قادر به ردیابی اشیا گمشده است و از باتری‌های قابل تعویض استفاده می‌کند. آیفون‌های جدید به‌لطف استفاده از تراشه U1 و ارتباطات بلوتوث، نه‌تنها فاصله اشیا گمشده، بلکه جهت آن‌ها را نیز می‌توانند تشخیص داده و به کاربر نشان دهند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع