آزمایش موفق ارتباط مریخ نورد چین با مرکز زمینی به کمک شبیه‌ساز

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – چین که در اندیشه اعزام مریخ نورد به این سیاره همسایه زمین است، با موفقیت سیستم ارتباطی بی سیم این دستگاه و ایستگاه زمینی آن را در کمپ شبیه سازی شده‌ آزمایش کرد.

این اولین آزمایش سیستم ارتباطی و مخابراتی مذکور محسوب می‌شود که راه را برای اعزام مریخ نورد چین به این سیاره در سال ۲۰۲۰ هموار می‌سازد.

چین یک پایگاه بزرگ برای شبیه سازی شرایط مریخ و انجام آزمایش‌های علمی را در منطقه‌ای با شرایط جغرافیایی مشابه با این سیاره در استان گانسو برپا کرده و از همین مرکز سیستم ارتباطی مرکز زمینی با مریخ نورد خود را آزمایش کرده است.

کارشناسان این مرکز از تمامی سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری مورد استفاده بدین منظور رضایت داشته‌اند. چند ماه قبل آزمایشی برای بررسی سیستم شناسایی موانع این مریخ نورد نیز با موفقیت انجام شده بود.

چین با ارسال مریخ نورد به دنبال بررسی جو این سیاره، چشم اندازهای آن و ویژگی‌های مغناطیسی و زیستی سیاره مذکور است تا سیر تکامل مریخ در منظومه شمسی مشخص شود. این کشور در حال برنامه ریزی اجرای طرحی مشابه برای ارسال یک ماه نورد به تنها قمر زمین نیز هست که با استفاده از قدرتمندترین راکت ساخت چین به نام مارچ ۵ انجام می‌گیرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع