حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مدیر اجرایی وان پلاس: سری وان پلاس ۸ از شبکه ۵G پشتیبانی خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پیت لو (Pete Lau) مدیر ارشد اجرایی وان پلاس ماه‌ها بعد از اعلام اینکه تکنولوژی نمایشگر ۱۲۰ هرتز در دستگاه‌های آینده این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت، به تازگی با CNET درباره سری وان پلاس ۸ صحبت کرده است.

این روزها اپراتورهای آمریکایی و بین‌المللی در حال گسترش پوشش شبکه ۵G هستند و وان پلاس به دنبال این است که از فرصت‌های این فناوری نهایت بهره را ببرد. این شرکت سال گذشته با گوشی‌های وان پلاس ۷ پرو ۵G و وان پلاس ۷T پرو ۵G مک‌لارن وارد این حوزه شد، اما حالا تصمیم دارد که این کار را به‌صورت جدی‌تر انجام دهد.

گوشی وان پلاس 8

پیت لو گفت تائید کرد که سری وان پلاس ۸ از شبکه‌های ۵G پشتیبانی خواهد کرد و این بخشی از تعهد بلندمدت وان پلاس به سرمایه‌گذاری در این تکنولوژی است. این بدین معنی است که هر دو گوشی وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو با این فناوری سازگاری خواهند داشت، اما معلوم نیست که وان پلاس ۸ لایت هم از چنین قابلیتی بهره خواهد برد یا نه.

این اخبار به‌طور غیرمستقیم تائید می‌کنند که هر دو گوشی پرچمدار وان پلاس، مانند گلکسی اس۲۰ اولترا و ال جی V60 ThinQ، مجهز به چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود که هندست موتورولا اج پلاس (+Edge) نیز از این پردازنده استفاده کند. بنابراین، حضور آن در داخل گوشی‌های سری وان پلاس ۸ به هیچ باعث تعجب ما نخواهد شد.

البته بزرگترین مشکل استفاده از فناوری ۵G، افزایش قیمت دستگاه است. این فناوری نیاز به مودم‌هایی دارد که گران‌تر از مودم‌های ۴G LTE هستند و پیت لو تائید کرده است که سری وان پلاس ۸ گران‌تر از مدل‌های ۴G خواهد بود.

برای مقایسه، قیمت پایه وان پلاس ۷ پرو ۵G در زمان عرضه در آمریکا ۸۳۹ دلار بود. بنابراین با توجه به اینکه وان پلاس معمولا قیمت‌ دستگاه‌های خود را افزایش می‌دهد، به نظر می‌رسد که قیمت پایه وان پلاس ۸ پرو ۵G احتمالا بین ۸۴۹ و ۸۷۹ دلار خواهد بود.

این موضوع با گذشت زمان معلوم خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که این سری در اواسط ماه آوریل (احتمالا ۱۴ آوریل) رسما رونمایی گردد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع