شیائومی ردمی نوت 9 پرو مکس با نوت 9 پرو چه تفاوتی دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیائومی با بهتر بگوییم ردمی امروز از سری جدید نوت‌ها رونمایی کرد. دو محصول جدید ردمی به رغم شباهت ظاهری تفاوت‌هایی دارند.

شیائومی و زیربرند محبوب آن ردمی، بخش اعظم بازار موبایل هند را در اختیار دارند و این دستاورد را تا حد زیادی مدیون گوشی‌های پرفروش سری نوت هستند. گوشی‌هایی که هر سال قدرتمندتر می‌شوند و در عین حال ارزش خرید بالای خود را حفظ می‌کنند. ردمی نوت ۹ پرو و پرو مکس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این مطلب به مقایسه‌ی تفاوت‌های این دو محصول می‌پردازیم.

شیائومی امسال ردمی نوت ۹ پرو و نوت ۹ پرو مکس را در حالی معرفی کرد که تنها هفت ماه از معرفی ردمی نوت ۸ گذشته است. عدم فروش مورد انتظار سری نوت ۸، همچنین رقابت با گوشی‌های سری A و M سامسونگ می‌تواند دلیل این تعجیل در رونمایی سری جدید ردمی نوت‌ها باشد.

Xiaomi Redmi Note 9 Pro / شیائومی ردمی نوت 9 پرو

سال گذشته، به‌کارگیری پردازنده‌ی مدیاتک در ردمی نوت ۸ پرو اقدامی بود که مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفت و شاید همین موضوع باعث شده است ردمی نوت‌های جدید هر دو به پردازنده‌‌ی اسنپدراگون 720G مجهز شوند. با وجود این برابری در پردازنده، ردمی نوت ۹ پرو مکس نسخه‌ای با رم ۸ گیگابایت دارد که در نسخه‌های نوت ۹ پرو دیده نمی‌شود.

در ادامه بخوانید:

نکته‌ی قابل ذکر در مورد نوت ۹ پرو مکس این است که عبارت مکس برخلاف انتظار و آن‌چه که در سری می مکس دیده بودیم نشانگر بزرگتر بودن اندازه‌ی نمایشگر نیست؛ بلکه از برتری برخی مشخصات حکایت دارد. این برتری در هر دو دوربین این گوشی‌های ۶/۶۷ اینچی مشاهده می‌شود. ردمی، نوت ۹ پرو را به چهار حسگر ۴۸، ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی مجهز کرده است؛ ترکیبی که با یک تفاوت در نوت ۹ پرو مکس نیز دیده می‌شود. تفاوت مورد نظر به‌کارگیری حسگر ۶۴ مگاپیکسلی به‌جای ۴۸ مگاپیکسلی است. در قسمت دوربین سلفی نیز حسگر ۱۶ مگاپیکسلی در نوت ۹ پرو به ۳۲ مگاپیکسل در نوت ۹ پرو مکس ارتقا یافته است؛ البته درنتیجه‌ی این ارتقا، اندازه‌ی پیکسل‌ها از ۱/۰ میکرومتر در نوت ۹ پرو به ۰/۸ میکرومتر در نوت ۹ پرو مکس نزول پیدا کرده است.

شیائومی ردمی نوت 9 پرو / Xiaomi Redmi Note 9 Pro

تفاوت دیگر دو گوشی مورد مقایسه در سرعت شارژ است. به رغم بهره‌گیری از باتری‌های مشابه ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی، ردمی شارژ ۱۸ واتی را برای نوت ۹ پرو و ۳۳ واتی را برای نوت ۹ پرو مکس در نظر گرفته است.

با وجود تفاوت‌های مذکور، نوت ۹ پرو مکس از لحاظ قیمت گوشی تنها ۲۰ یورو گران‌تر از نوت ۹ پروی ۱۶۰ یورویی است؛ این یعنی می‌توان گفت سری جدید ردمی نوت ارزش خرید بالاتری از سری قبل دارند. با این تفاسیر دور از انتظار نیست که ردمی نوت‌های جدید نیز همچون سری‌های گذشته، فروش بالایی را تجربه کنند؛ نظر شما چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع