حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بهترین لپ‌تاپ‌های مناسب مدرسه در سال ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شما وقتی به دنبال خرید یک لپ‌تاپ مدرسه هستید طبیعتا مثل لپ‌تاپ گیمینگ نگران خرید یک دستگاه قدرتمند با جدیدترین پردازنده و رم بالا نیستید. با این حال، لپ‌تاپی که برای انجام کارهای مدرسه نیاز دارید باید دارای مشخصات کافی برای اجرای روان برنامه‌ها و اتصالات کافی مانند پورت‌های USB و شاید یک درایو CDR برای برآورده کردن نیازهای مختلف مطالعه‌ای باشد. از آنجاییکه در مدارس اغلب از سرویس‌های آنلاین اشتراکی  مانند آفیس ۳۶۵ یا گوگل کلس‌روم استفاده می‌شود، حجم هارددیسک واقعا موضوع مهمی نیست مگر اینکه بخواهید لپ‌تاپی برای کارهایی بیش از تکالیف مدرسه بخرید.

اما مهم‌تر از همه این‌ موارد، لپ‌تاپی که برای مدرسه می‌خرید باید اندازه مناسب و ظرفیت باتری کافی داشته باشد. لپ‌تاپ‌های‌ بزرگ و سنگین برای بچه‌های مدرسه اصلا مناسب نیستند؛ چراکه حمل آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. ظرفیت باتری لپ‌تاپ هم باید به‌اندازه‌ای باشد که با یک‌ بار شارژ بتوان کارهای مدرسه را بدون نگرانی انجام داد.

بنابراین، سخت‌افزار مناسب، قابلیت حمل و اتصالات کافی چیزهایی هستند که باید هنگام خرید یک لپ‌تاپ مدرسه در نظر داشته باشید. ضمنا خوب است که لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر را هم جزو انتخاب‌های خود در نظر بگیرید، برای اینکه لپ‌تاپ‌های رده‌بالا ممکن است برای همه مناسب نباشند و در محیط‌های شلوغ مدارس لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه گزینه مناسب‌تری خواهند بود.

ما با در نظر گرفتن همه موارد فوق سعی کرده‌ایم بهترین لپ‌تاپ‌های مدرسه‌ای را برای شما معرفی کنیم تا انتخاب‌های بهتری داشته باشید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین لپ‌تاپ‌های مدرسه در یک نگاه

  1. ایسر Aspire 1
  2. اچ‌پی Stream Cloudbook
  3. ایسر Aspire 3
  4. ایسوس VivoBook S15
  5. دل XPS 13

ایسر Aspire 1

لپ‌تاپ مدرسه مقرون‌به‌صرفه

  • طراحی مقاوم
  •  مناسب برای انجام کارهای ساده
  • اتصالات خوب
  • حافظه کم

 

ایسر Aspire 1 یک لپ‌تاپ پایین‌رده عالی است که از پردازنده قوی AMD Celeron و ۴ گیگابایت رم بهره می‌برد و این یعنی اینکه شما قادر خواهید بود برنامه‌های مختلف را به‌راحتی و با کمترین کندی روی آن اجرا کنید.

این دستگاه با وزن ۱.۶۵ کیلوگرم گرچه در بین لپ‌تاپ‌های کوچک، کمی سنگین محسوب می‌شود، اما باید بگوییم که چندان هم سنگین نیست. همچنین نمایشگر ۱۴ اینچی آن با رزولوشن‌ HD، برای انجام کارهای مدرسه بسیار کاربردی خواهد بود.

اتصلات این لپ‌تاپ هم خوب است و شامل سه پورت USB (دو USB 2 و یک USB 3)، یک رم ریدر SD، یک پورت HDMI و Ethernet می‌شود و دارای ارتباط بلوتوث و وای‌فای داخلی است. ضمنا سیستم صوتی، میکروفون و وب‌کم هم بر روی آن وجود دارد.

بزرگترین محدودیت این دستگاه، حافظه آن است که تنها دارای دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی است و با توجه به اینکه خود ویندوز ۱۰ چندین گیگابایت از آن را اشغال می‌کند، حافظه بالایی محسوب نمی‌شوند. البته این میزان حافظه احتمالا برای ذخیره کردن تکالیف مدرسه و شاید چند بازی ساده کافی باشد.

در مجموع می‌توانیم بگوییم که ایسر Aspire 1 به عنوان یک لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه، دقیقا همان چیزی است که شما برای انجام کارهای مدرسه به آن نیاز دارید، اما برای کارهای روزمره محدودیت خواهد داشت.

اچ‌پی Stream Cloudbook

لپ‌تاپ مدرسه شیک و زیبا

  • طراحی زیبا
  • مشخصات خوب
  • سبک‌وزن
  • حافظه محدود

HP Stream لپ‌تاپ ۱۴ اینچی مقرون‌به‌صرفه دیگری است که رنگ سفید آن بسیار شیک و زیباست. این دستگاه شاید در نگاه اول کمی گران‌ به نظر برسد، اما این‌گونه نیست. به علاوه مدل پایه آن دارای پردازنده قوی‌تری نسبت به ایسر Aspire 1 بوده و حافظه بیشتری نیز دارد. ضمن اینکه با ۱.۴۷ کیلوگرم وزن، سبک‌تر هم است.

اما حافظه این دستگاه نیز محدودیت دارد و شما فقط به ۶۴ گیگابایت برای نصب ویندوز ۱۰ و ذخیره فایل‌ها دسترسی خواهید داشت. البته همانطور که در بالا گفتیم، این میزان حافظه مسلما برای کارهای مدرسه کافی خواهد بود، ولی برای تماشای محتواهای ویدئویی یا انجام بازی‌های سنگین اصلا مناسب نیست.

در رابطه با اتصالات و سایر قابلیت‌های HP Stream می‌توانیم به دو پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0، رم ریدر، درگاه HDMI و Ethernet، بلوتوث و وا‌ی‌فای داخلی، وب‌کم و سیستم صوتی با میکروفون اشاره کرد.

در مجموع، مشخصات بهتر و طراحی خوب این لپ‌تاپ، آن را یک پله بالاتر از ایسر Aspire 1 قرار داده و در عین‌حال قیمت پایینی هم دارد.

ایسر Aspire 3

لپ‌تاپ مدرسه میان‌رده خوب

  • مشخصات خوب
  • نمایشگر بزرگ
  • حافظه بیشتر
  • مناسب برای استفاده‌های عمومی

ایسر Aspire 3 در همه بخش‌ها یک پله بالاتر از پسر عموی کوچک‌تر خود یعنی Aspire 1 قرار می‌گیرد. این لپ‌تاپ دارای نمایشگر ۱۵.۶ اینچی HD بوده و از یک پردازنده قدرتمند و ۱ ترابایت حافظه هارد بهره می‌برد. بنابراین شما میزان حافظه زیادی برای انجام همه کارهای روزمره دارید.

به علاوه، دو مدل رم  ۴ و ۸ گیگابایتی برای آن وجود دارد که ما مدل ۸ گیگابایتی را برایتان توصیه می‌کنیم تا از اجرای روان برنامه‌ها بر روی دستگاه مطمئن شوید. این ویژگی دقیقا همان چیزی است که ایسر Aspire 3 را گزینه مناسبی برای خرید می‌کند؛ این لپ تاپ نه تنها قیمت نسبتا پایینی دارد (۳۵۰ دلار)، بله تقریبا برای هر نوع استفاده‌ای کاربرد دارد.

در مورد اتصالات این لپ‌تاپ نیز می‌توان به دو پورت USB 2.0، یک درگاه USB 3.0، رم ریدر، درگاه‌های HDMI و Ethernet، بلوتوث و وای‌فای داخلی اشاره کرد.

در مجموع، با اینکه در بازار لپ‌تاپ‌های بزرگتر و قدرتمندتری در بازار وجود دارد، اما ایسر Aspire 3 یک لپ‌تاپ واقعا خوب برای استفاده‌های عمومی است و رم کافی برای اجرای روان برنامه‌ها و حافظه فراوان برای ذخیره فایل‌ها دارد. ما این لپ‌تاپ را نه‌تنها برای مدرسه بلکه برای دانشگاه و همچنین استفاده‌های شخصی و کاری هم توصیه می‌کنیم و می‌تواند همه نیازهای شما را برآورده کند.

ایسوس VivoBook S15

از همه جهت یک لپ‌تاپ مدرسه خوب

  • نمایشگر HD
  • مشخصات عالی
  • پردازنده قدرتمند
  • حافظه هارد SSD

لپ‌تاپ‌های سری ایسوس Vivobook کارایی خوبی برای استفاده‌های عمومی دارند و مدل S15 هم از این امر مستثنی نیست. این لپ‌تاپ دارای نمایشگر ۱۵.۶ اینچی HD است و از پردازنده قدرتمند I-7 اینتل در کنار ۸ گیگابایت رم DDR4 بهره می‌برد. این دستگاه اندکی گران‌تر از ایسر Aspire 3 است و همین آن را تبدیل به یک ارتقا مقرون‌به‌صرفه می‌کند.

یکی از ویژگی‌های خوب لپ‌تاپ ایسوس S15 Vivobook، ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی هارد آن است و این قابلیت نه‌تنها آن را برای کارهای مدرسه بلکه برای مصارف عمومی هم گزینه مناسبی می‌کند. ضمن اینکه حافظه دستگاه از نوع SSD بوده که قابل‌اعتمادتر و سریع‌تر از درایوهای فوق است.

این لپ‌تاپ نیز مجموعه کاملی از اتصالات را ارائه می‌کند، اما با داشتن یک کانکتور USB-C، بلوتوث ۵ و وای‌فای ۶، توانایی‌های بیشتری نسبت به دستگاه‌های بالا دارد.

در مجموع می‌توانیم بگوییم که ایسوس Vivobook S15 یک لپ‌تاپ مستحکم با مشخصات خوب است که اکثر کاربران را راضی خواهد کرد و علاوه بر کارهای مدرسه، برای مصارف عمومی هم کارآیی خواهد داشت.

دل XPS 13

بهترین لپ‌تاپ مدرسه

  • بسیار زیبا و چشم‌نواز
  • سبک‌وزن
  • صفحه لمسی
  • مشخصات قدرتمند
  • مناسب برای استفاده‌های بلندمدت

اگر قیمت دستگاه برایتان مهم نیست، بهترین لپ‌تاپ مدرسه‌ای که در حال حاضر می‌توانید بخرید دل XPS 13 است. این دستگاه، طراحی زیبا، ساخت محکم و مشخصات فوق‌العاده‌ای دارد و هر نسخه جدیدتر آن دارای ارتقاهای قابل‌توجهی نسبت به مدل قبلی خودش است.

اندازه نمایشگر دل XPS 13 فقط ۱۳.۳ اینچ است، اما رزولوشن آن اولترا اچ‌دی بوده و این یعنی اینکه شما به تصاویر شارپ و شفاف دسترسی خواهید داشت. ضمنا نمایشگر این دستگاه، لمسی است و کار با برنامه‌ها بسیار راحت‌تر خواهد بود. صفحه‌نمایش کوچکتر لپ‌تاپ، وزن آن را به ۱.۲ کیلوگرم کاهش داده و آن را سبک‌ترین لپ‌تاپ این لیست کرده است.

XPS 13 یک پردازنده قدرتمند چهار هسته‌ای I-7 اینتل و ۱۶ گیگابایت رم دارد و بدین‌ترتیب گزینه ایده‌آلی برای استفاده‌های گرافیکی است. ضمن اینکه می‌تواند تا ۱ ترابایت حافظه هارد SSD را برای شما فراهم کند.

این دستگاه همچنین اتصالات خوبی شامل دو پورت USB 3.0، یک پورت USB-C به اضافه دو پورت HDMI و البته بلوتوث و وای‌فای دارد و از وب‌کم صفحه عریض و چهار میکروفون دیجیتالی نیز بهره می‌برد.

در مجموع، دل XPS 13 گران‌ترین لپ‌تاپ این لیست بوده، اما در مقایسه با آن‌ها مجهزتر و پیشرفته‌تر است و می‌تواند برای سال‌ها کارآیی داشته باشد. این دستگاه همچنین به خاطر متریال خاصی که در ساخت آن استفاده شده، یک محصول دوستدار محیط زیست است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع