حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مایکروسافت برای اولین بار سمتی با عنوان مدیر ارشد علمی تعریف می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مایکروسافت با هدف تمرکز بیشتر بر امور تحقیقاتی، برای نخستین بار در چارت سازمانی خود سمتی با عنوان مدیر ارشد علمی ایجاد کرده است.

مایکروسافت به‌تازگی در ردیف مدیران ارشد خود جایگاه جدیدی تحت عنوان مدیر ارشد علمی ایجاد کرده است. این نخستین بار است که در چارت سازمانی مایکروسافت شاهد چنین سمتی هستیم. این تحول، نشان از تمایل مایکروسافت به تمرکز بیشتر بر امور تحقیقاتی بلندمدت دارد. به علاوه، با این تغییر تمامی بخش‌های تحقیقاتی مایکروسافت یکپارچه شده و تحت نظر یک شخص رهبری خواهند شد.

طبق اعلام مایکروسافت، قرار است اریک هورویتز به سمت یادشده منصوب شود و مسئولیت‌های آن را بر عهده بگیرد. هورویتز در دنیای فناوری فرد چندان شناخته‌شده‌ای نیست اما بیش از دو دهه سابقه‌ی فعالیت در مایکروسافت را در کارنامه‌ دارد. او در سال ۱۹۹۳ به مایکروسافت پیوسته است و ۱۶ سال به عنوان محقق اصلی این شرکت فعالیت کرده است. او همچنین مدیریت کمیته هوش مصنوعی و اخلاق در مهندسی و تحقیقات (AETHER) در مایکروسافت را بر عهده دارد. هورویتز در سمت جدید، در ادامه‌ی راه نقش بسیار پررنگ‌تری در سیاست‌های علمی مایکروسافت ایفا خواهد کرد. مایکروسافت درباره‌ی این جایگاه جدید این‌طور توضیح داده است:

در ادامه بخوانید:

اریک هورویتز به‌عنوان مدیر ارشد تحقیقات، رهبری روندها و پیشرفت‌های علمی را در تمامی سطوح شرکت بر عهده خواهد گرفت و همچنین بر موضوعات و فرصت‌هایی که در برخورد فناوری، جامعه و افراد پدید می‌آیند، تمرکز خواهد داشت. او به همراه گروه تحت امرش مسئول جهت دادن به قابلیت‌ها و تلاش‌های علمی مایکروسافت بوده و مأموریت‌هایی نظیر شکل دادن به ابتکارات جدید، تبیین اولویت‌های علمی شرکت و شناسایی زمینه‌های مهم علمی و فناوری به‌منظور سرمایه‌گذاری را بر عهده خواهند داشت.

هورویتز در پروفایل خود در وب‌سایت لینکدین، نقش جدیدش را به‌طور دقیق‌تر توضیح داده است. به گفته‌ی هورویتز، بخش تحت امر او بر تحقیقات در زمینه‌های زیست‌شناسی، انفورماتیک پزشکی، فیزیک، پایداری، اقتصاد و علوم اجتماعی و رفتاری تمرکز خواهد داشت. او همچنین اظهار کرده است که در سمت جدید اهتمام زیادی در زمینه‌ی اصول و کاربردهای هوش مصنوعی به کار خواهد بست.

بااینکه در شرکت‌های دیگر صنایع شاهد سمت مدیر ارشد علمی بوده‌ایم اما وجود این جایگاه در شرکت‌های فناوری امری کم‌سابقه است. این مطلب مطمئنا از افزایش اهمیت امور تحقیقاتی در نظر مدیران مایکروسافت حکایت دارد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع