حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

عینک آفتابی لایکا با الهام از دوربین‌ عکاسی معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

لایکا به‌تازگی عینک آفتابی جدیدی را رونمایی کرده که طراحی جالبی دارد و در ساخت آن از دوربین‌های عکاسی الهام گرفته شده است. این عینک در دو مدل روانه‌ی بازار می‌شود.

لایکا شرکت شناخته‌شده‌ای است که به‌طور ویژه در زمینه‌ی تولید دوربین‌های عکاسی فعالیت می‌کند و علاقه‌مندان به دنیای موبایل نیز به‌دلیل همکاری این شرکت با هواوی، بارها نام آن را شنیده‌اند. لایکا چند روز پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرارداد همکاری مهمی را با شرکتی به‌نام MYKITA امضا کرده است؛ شرکت MYKITA مستقر در برلین، در زمینه‌ی تولید عینک فعالیت می‌کند. لایکا می‌گوید در همکاری با MYKITA سعی دارد تا مجموعه‌‌ی جدیدی از عینک‌های آفتابی را با الهام از دنیای عکاسی، تولید و روانه‌ی بازار کند. براساس اطلاعیه‌ی یادشده، این عینک‌ها بهترین عدسی‌ها و تجهیزات نوری ساخته‌شده توسط لایکا را در برابر چشمان شما قرار می‌دهند. 

عینک آفتابی لایکا / Leica Sunglassess

مجموعه‌عینک جدید لایکا قرار است فعلا در دو مدل جداگانه در دسترس قرار گیرد. براساس ادعاهای رسانه‌ی هایپ‌بیست، یکی از عینک‌های موردبحث بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ خالص خواهد داشت و عینک دیگر دارای بدنه‌ای با ترکیبی از فولاد ضدزنگ و ماده‌ای موسوم به MYLON خواهد بود؛ ظاهرا MYLON ماده‌ای ویژه و اختصاصی شرکت MYKITA است که برای ساخت آن از فناوری چاپ سه‌بعدی بهره گرفته می‌شود. رسانه‌ی هایپ‌بیست می‌نویسد که در مدل دوم، نواری از جنس MYLON در بخش بالایی عینک قرار دارد که نقشی مشابه هود لنز در دوربین‌های عکاسی دارد. بدین ترتیب نوار بالای عینک، از چشم کاربر در برابر پرتوهای نور خورشید که از بالا می‌تابند محافظ می‌کند؛ چراکه نوار یادشده می‌تواند فاصله‌ی بین ابروی فرد و قاب عینک را به‌خوبی بپوشاند.

عینک آفتابی لایکا / Leica Sunglassess

از طرفی مدل دیگر عینک که بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ خالص دارد، به ویژگی‌های جالبی مجهز شده است و از برخی قابلیت‌های محصولات رده‌بالا و حرفه‌ای لایکا استفاده می‌کند. در لبه‌های این مدل از عینک شاهد پوششی قرمزرنگ هستیم که در نگاه اول ما را یاد گریپ روی لنزهای لایکا با همین رنگ می‌اندازد. ظاهرا لبه‌های قرمز عینک آفتابی لایکا نقش مؤثری در کاهش ناهنجاری‌های نوری محیط دارند. شکل هندسی عدسی‌های عینک آفتابی لایکا نیز تا حدی ما را یاد برخی از هودهای لنز ساخته‌شده توسط این شرکت می‌اندازد. 

عینک آفتابی لایکا / Leica Sunglassess

عدسی‌های به‌کاربرده شده در عینک‌های آفتابی لایکا در دسته‌ی عدسی‌های خورشیدی جای می‌گیرند و از چشمان کاربر به‌صورت ۱۰۰ درصد در برابر اشعه‌ی فرابنفش (UV) محافظت می‌کنند. این عینک‌ها همچنین دارای مدل‌هایی پلاریزه هستند که کاربر می‌تواند بنابه سلیقه‌اش آن‌ها را تهیه کند. عینک‌های جدید لایکا پوششی از جنس AquaDura Vision Pro دارند که طبق گفته‌ی این شرکت، در برابر آب، گردوغبار، صدمات احتمالی، جذب اثرانگشت و از دست دادن رنگ، از خود مقاومت نشان می‌دهد.

لایکا همچنین ویدئوی تبلیغاتی زیر را منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید نظاره‌گر آن باشید:

مجموعه‌‌عینک جدید لایکا قرار است در ماه ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد – تیر ۱۳۹۹) از طریق فروشگاه‌های این شرکت و همچنین شرکت MYKITA در دسترس قرار گیرند. در حال حاضر قیمت عینک‌ها اعلام نشده است. 

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع