علت سقوط ۴۸درصدی ارزش بیت کوین در جهان چیست؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – پس از تعطیل شدن یا اختلال در روند فعالیتی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، حال خبرهایی از سقوط شدید ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به گوش می‌رسد.

بهای بیت کوین پس از آن که در هفته های اخیر تا ۱۰ هزار دلار نیز افزایش یافته بود، در معاملات امروز با ریزش شدید ۴۸ درصدی مواجه شد و به رقمی در حدود ۵۳۰۰ تا ۵۵۰۰ دلار رسید (ارقام دچار نوسان بوده و حتی در بعضی دقایق به زیر ۴۰۰۰ دلار نیز رسیده است).

براساس داده‌های منتشر شده، سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای رمزگذاری شده در فاصله ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۹۳.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است. 

سقوط بازار ارزهای دیجیتال در میان فروش گسترده سهام عدالت آن در حالی رخ می‌دهد که دولت‌ها در سراسر جهان همچنان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، اکنون بیش از ۱۲۸۰۰۰ نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

علاوه بر بیت کوین، قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر نیز نزولی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۲۹.۷۷ درصد کاهش به ۱۲۳.۸۱ دلار، لایت کوین با ۲۶.۷۳ درصد ریزش به ۳۲.۵۵ دلار، دش با ۳۱.۵ درصد کاهش به ۴۴.۶۱ دلار، نئو با ۳۰.۲۲ درصد کاهش به ۵.۸۹ دلار، تتا با ۳۳.۵۳ درصد کاهش به ۰.۰۵۳ دلار، زد کش با ۳۰.۶۸ درصد ریزش به ۲۵.۴۷ دلار، دکارد با ۳۳.۰۴ درصد کاهش به ۹.۷۸ دلار، هایپر کش با ۳۴.۶۹ درصد کاهش به ۰.۸۵۳ دلار و زدکوین با ۳۲.۲۱ درصد کاهش به ۲.۲۳ دلار رسید.

در طی چند سال گذشته ، بیت کوین به «طلای دیجیتال» مشهور شده بود و برخی افراد آن را به عنوان دارایی امن برای پارک کردن پول در هنگام بازار آشفته می‌دیدند اما بیت کوین که اکنون همه سودهای خود را برای سال پاک کرده است و در قلمرو منفی قرار دارد ، بیشتر به یک دارایی ریسک مانند سهام عادت رفتار می کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع