گوگل پیکسل 4a به حافظه UFS 2.1 مجهز می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – این طور که پیداست کمپانی گوگل قصد دارد تا در گوشی آینده خود، یعنی پیکسل 4a از حافظه UFS 2.1 استفاده کند.

جالب است بدانید که گوشی های هوشمند پیکسل سری 3a در سال گذشته، از محبوبیت و فروش بیشتری نسبت به گوشی های پرچمدار پیکسل 3 برخوردار بوده اند. پیکسل های سری 3a علیرغم داشتن قیمت پایین تر، از کیفیت دوربین مشابه با گوشی های پرچمدار بهره می گیرند و به همین خاطر، محبوبیت بیشتری را نزد کاربران و خریداران به دست آورده اند. البته باید خاطر نشان کرد که گوگل به منظور کاهش قیمت این محصول، مجبور به تغییر برخی امکانات بوده که کاربرد حافظه eMMC 64 گیگاباتی جزو یکی از آن ها به حساب می آید.   

به هر حال به نظر می رسد که گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 4a علاوه بر بهبودهای متعدد، از لحاظ حافظه نیز ارتقا پیدا کرده است. طبق گفته های یکی از منابع نزدیک به انجمن XDA Developers، گوشی پیکسل 4a به حافظه 64 گیگابایتی از نوع UFS 2.1 مجهز خواهد بود. این خبر چندان بر خلاف انتظار نیست، چرا که گوشی های پرچمدار پیشرفته و امروزی، در حال حاضر از حافظه UFS 3.0 و حتی UFS 3.1 استفاده می کنند. از طرف دیگر وجود نسخه های جدید UFS نشان می دهد که قیمت حافظه UFS 2.1 رفته رفته کاهش پیدا می کند.

اطلاعات فوق، با توجه به صفحه بوت لودر پیکسل 4a به دست آمده اند. در این صفحه علاوه بر ذکر مشخصات مختلفی نظیر شماره سریال و DDR، به حافظه UFS 64 گیگابایتی SKHynix اشاره شده است. وجود این حافظه پیشرفته در مقایسه با حافظه eMMC، باعث افزیش سرعت در اجرای اپلیکیشن های مختلف و همینطور بهبود زمان بوت سیستم عامل می شود. از جمله ویژگی شایع احتمالی دیگر این گوشی می توان به پردازنده اسنپدراگون 730 کوالکام، کارت گرافیک آدرنو 618، رم 6 گیگابایتی، نمایشگر 5.81 اینچی با طراحی پانچ هول، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 3080 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع